Considerant totes aquestes certeses, és difícil deixar de sorprendre’s davant la hiperactivitat en xarxes socials dels seguidors de totes les formacions progressistes espanyoles sobre si és veritat o si és legítim el lleu escurçament de penes que alguns jutges estan aplicant a reus que no han complert la condemna i que vol acollir-se a la part baixa de les forquilles de penes. Simpatitzants del PSOE, Unides Podem, Esquerra, Compromís i fins i tot de Més País fa gairebé dues setmanes que estan embrancats en aquesta discussió, mentre la dreta es frega les mans perquè pensa que ja l’ha guanyat, encara que no digui res.
El més sorprenent és que la modernització política que es va produir a partir del 2015 a Espanya bàsicament va consistir en la incorporació als càrrecs polítics i les assessories d’una nova generació de politòlegs que havien llegit Lakoff –i la seva cèlebre paradoxa “no pensis en un elefant”– i que postulen que els debats no es guanyen elegint els arguments, sinó triant els debats en si mateixos.
Joshua Lyman, assessor del president sortint Jed Bartlet, a 'El ala oeste de la Casa Blanca', s’incorpora a l’equip d’assessors del congressista Matt Santos per provar de convertir-lo en president. En la primera reunió amb el seu equip recita: “La gent creu que una campanya consisteix en dues respostes oposades a una mateixa pregunta. I no és així. Es tracta de lluitar per la pregunta adequada”. Lyman volia que Santos parlés d’economia i no de seguretat. “Si la campanya es basa en això, perdem”. El cas és que, finalment, Santos decideix no evitar el debat de la seguretat, aconsellat per la seva directora de comunicació, Louise Thornton.
– Tenim una idea diferent de les campanyes –protestava Lyman.
– Esclar: jo les guanyo.
No pensis en un elefant entre reixes -
Pedro Vallín - la vanguardia.com
En la Casa Blanca no tienen a Sánchez como presidente. Este señor es capaz de confundir al mismo tiempo y driblar a peperos y podemitas. Sino cómo se explica en el brete que ha puesto a las monteros & Cia haciendolas partícipes de una ley que no quieren aceptar pero que al mismo tiempo habrán de hacer cumplir porque sino quedan fuera de la órbita de gobierno. ¿Cómo explicar que no se acepta como válido 4o excarcelaciones de violadores y 360 de rebaja penal y que al mismo tiempo no dimita nadie?
ResponEliminaEsto es Spain, y Spain is diferent.
Las cosas todas, se hacen con buena voluntad. En ocasiones no salen como se pensaba, a pesar de las advertencias, pero no salen. Es entonces cuando uno, en este caso una, ha de admitir que como hay ambivalencias de criterios son de ideologías diferentes, lo mejor es dejar atada una ley que no lleve a error e insertar una "LEY TRANSITORIA", en este caso inexistente.
Todo viene de aquí.
Epílogo: Si se pensara en las ciudadanas, en este caso es así porque el problema de facto siempre es femenino, tanto los unos como los otros se hubieran puesto de acuerdo, sin más, en sesión cerrada y rapidamente, sin dar pie a que los abogados defensores pusieran recurso alguno, pero aquí estamos en permanente campaña electoral y los asesores, 1.839 al agosto del 2022, en las filas progresistas, no quieren perder su puesto de trabajo.
Se entiende.
Hi ha qui opina que la llei de transitorietat no era necesaria, que es podia aplicar l'anterior. Fixa't com el Parlament de Navarra ho ha aplicat d'una altra manera sensxe tocar la sentencia de la Manada. Hi ha hagut mala praxis d'alguns jutges, no es pot negar.
EliminaQuan a Sánchez es podria dir que des de la camaleónica mediocritat ha arribat al poder absolut. TÉ MÉS VIDES QUE UN GAT.
Tienen sentido las premisas que expone pero no en el reduccionismo de suponer q todo se basa en ganar o perder ante la derecha ...de hecho, lo peor de esta política nuestra, una de las peores, es atribuirse el mérito unos u otros de una u otra ley , olvidando la bondad o errores de la ley en sí...con esta ley está pasando eso , unos no se quieren bajar de la burra rectificando los errores cometidos, q no son mas q cuestiones técnicas y los otros, R q R con los cuatro mangantes a los q se les ha rebajado 4 días la pena ... qué país !!! ; )
ResponEliminaUn abrazo grande Francisco !!!
... y el y tu más, también hace mucho daño, en el fondo es una cuestión de a ver quien és más mezquino y miserable.
EliminaUn abrazo.