Veure quin era el resultat de colar una beguda d'aquestes característiques al certamen és l'experiment que ha volgut dur a terme el programa belga On n’est pas des pigeons (No som coloms). Darrere d'aquesta -per a alguns divertida- idea hi ha el sommelier i expert del sector Eric Boschman que, de la mà del xou televisiu de la cadena RTBF va fer una degustació al mercat per trobar el pitjor vi de tots per acabar trobant el que es va seleccionar per al concurs.
En concret, el producte és una mescla de diferents vins europeus que es ven en un establiment de proximitat. Per no colar-lo tal com es comercialitzava, el programa va decidir substituir l'etiqueta per una altra més atractiva que duia el color del xou de la RTBF. També li van canviar el nom, que va passar a ser Le Château Colombier i li van afegir la imatge d'un colom al logotip, en una clara picada d'ullet al programa. Finalment, el van presentar el certamen per un preu raonable de 50 euros.
De fet la marca Château Colombier existeix, sense el colom, clar. "Té un aroma de roure discret". Aquesta ha estat una de les reaccions més emblemàtiques d'un dels tastadors del concurs en veure i tastar una mica del controvertit vi: "Té un color vermell granat brillant. Al nas entra tímidament combinant fruites d'os, groselles, i un aroma de roure discret. Al paladar és suau, nerviós i ric amb netes aromes joves que prometen una agradable complexitat. Té una evolució sobre fines espècies i un toc de sutge. És molt interessant". Veredictes com aquest han portat el Le Château Colombier fins a l'Olimp de l'enologia.
La tria d'aquest vi pot explicar-se, entre d'altres, per aquest senzill motiu: en alguns certàmens com aquest, els membres del jurat que puntuen poden no ser professionals, i qualsevol s'hi pot presentar. És el que se'n sol dir experts, víctimes en aquest cas del caçafantasmes vinícola Eric Boschman. I a ran de la pandèmia ja hem vist el que representen i el que saben els experts. Com diria M.Rajoy: Viva el vino.
No hay nada como el Don Simón en brik
ResponEliminaJo, enyoro el baturrico. Pero ja veus els entesos, que fàcil confonen vi amb aigua de tripons.
Eliminajaja oye! no sabes cómo me alegra que ocurran estas cosas, porque en asunto de vinos -como en otros muchos- tenemos una tonería taaan grande, que de vez en cuanto, nos den un toque de atención no viene mal. La tierra donde nací es tierra de vinos, de hecho mi abuelo tenía bodegas, mi madre es una de las pirmeras enólogas de España y sieempre he vivido entre "sabios" del vino, el caso es que yo no entiendo naada de nada, entre otras cosas porque tengo un paladar que como mi nariz, no funciona, solo me fío de lo que me gusta y lo que no... probar un vino de 500 euros y decir que no te gusta es como cometer un sacrilegio, pero es que es así ...en el Bierzo hay un mencía que se vende a más de 1000 euros la botella y te juro que salvo porque no sé qué tonterías del pago pequeñito, la inclinación del rayo del sol que lo madura y el proceso de fermentación que lo hacen súper exclusivo, a mi me sabe al final a cuero jajaja es verdad que entre uno muy malo y uno bueno hay diferencia, pero entre uno bueno y unos súper buemísimo si la hay solo lo aprecian 4 que tienen educado el paladar, los demás, tontería pura y dura que pagas con una buena dolorosa ; )
ResponEliminaUn abrazo con brindis de un blanco helado Rías Baixas que no son nada caros y están deliciosos.. ( a mi son los que más me gsutan) conste que los mencía del Bierzo son muy buenos y tb son muy ricos ¿eh? no puedo dejar de hacer propaganda de mi tierra que si no, no me dejan volver ; )
Quise decir la final, que los mencía del Bierzo son muy buenos y ricos tb, que si no me corren los de mi pueblo ; )
EliminaTodos o casi todos hemos tenido la época de entendido en vinos, recuerdo que tenía una chuleta con las añadas de los últimos 20 años, para opinar y decir eso de que si está afrutado y sandeces varias. Tengp una anécdota con el Ribeiro que no tiene desperdicio:
ResponEliminahttps://blocfpr.blogspot.com/2010/10/el-papa-montserrat-i-el-ribeiro.html