Com escriu Paul Auster a les primeres pàgines de Trilogia de Nova York, res no és real excepte l'atzar. Per aquestes casualitats de la vida, el mateix dia que aterrava la sonda xinesa Chang'e 6 amb pedres extretes de la cara oculta de la Lluna, el món semblava ordenar-se. M'explico. El PP i el PSOE van aconseguir pactar la composició del Consell General del Poder Judicial després de 2.030 dies de no aconseguir-ho.Conservadors, socialdemòcrates i liberals van arribar a un acord després de llargues negociacions per designar els noms dels que dirigiran la UE. La justícia espanyola va començar a aplicar l'amnistia a la persona del conseller Miquel Buch malgrat les poques ganes que té. I fins i tot Julian Assange va obtenir la seva llibertat, després de catorze anys. Desconec si aquests dos quilos de roques lunars transportades en una càpsula caiguda a Mongòlia –que era el més semblant a una torradora gegant– tenen efectes benèfics sobre el planeta. Però, si fos un dels guionistes de Quart mil·lenni, m'hi posaria a treballar. De la mateixa manera que els vidres verds que van arribar a la Terra des
de Krypton debilitaven Superman, per què no pot passar que les pedres de la cara oculta tinguin el poder de posar d'acord un món radicalitzat. Costa trobar una portada de diari on les bones notícies disputin l'espai. Però és cert que, per una vegada, el món semblava haver-se aixecat amb un atac de seny. Escriu el politòleg Lluís Orriols a Democràcia de trinxeres que hi ha motius per estar preocupats per la creixent polarització en moltes democràcies. A parer seu, la polarització erosiona la tolerància dels ciutadans al pluralisme o fa que es percebin com a perillosos els adversaris polítics. I el que és pitjor, deteriora el suport a les normes bàsiques en què se sustenta la democràcia liberal, la igualtat política o la llibertat dexpressió.
Les pedres de la cara amagada segurament no són cap amulet d'efectes màgics. Però mereixerien ser exposades a diferents ciutats com a curiositat científica i per recordar que el dia que van arribar a la Terra tot va semblar anar una mica millor. Encara que res no sigui real, sinó fruit de l'atzar, com va advertir Auster. - Màrius Carol
Todo se ha polarizado, y el conmigo o contra mí está a la orden del día.
ResponEliminaNo hay ideas compartidas, hay ideologías particulares.
Salut
Diria que des que l'home és erectus que està polaritzat, sense idees compartides.
EliminaSalut.
Nunca es tarde para un abrazo,lo bien que sienta sentir el corazón del contrario.
ResponEliminaSaludos
Hay abrazos y abrazos, dicen que el hombre que mejor sabe abrazar es Sandro Rossell. No olvidemos también que hay el abrazo del oso.
EliminaSaludos.
Quién sabe! sea como sea es un gustazo q por una vez se hable de acuerdos y libertad y no de desencuentros y guerras ...por si acaso q dejen las rocas lunares bien visibles para q sigan haciendo efecto ...Aunq siento disentir con Auster...cada vez creo menos en las casualidades , todo sucede por algo , aunq nunca lleguemos a saber por qué...un fuerte abrazo!!
ResponEliminaTodo está conectado.
EliminaUn abrazo!
Si se trata de un abrazo de oso, apaga y vámonos el pais no está para esas cosas.
ResponEliminaSaludos.
Pues va pareciendo que se trata del abrazo del oso, del oso del madroño.
EliminaEs curioso pero si compartes determinados pensamientos eres extremista, pero claro, los extremistas siempre son los otros. De hecho ahora yo soy un extremista, cuando resulta que pienso de igual ,manera que hace 15 o 20 años, pero entonces era guay y progresista y eso... Es una preocupación, que como supones, no me deja dormir.
ResponEliminaUn saludo.
En principio desconfiaría de alguien que piensa igual ahora que hace 15 o 20 años, y desconfiaría mucho. Es alguien que no ha entendido ni comprendido nada.
EliminaSaludos.
Yo antes pensaba que la corrupcion era mala viniera donde vinera yq ue hay dos tipos de corrupciones la legalizada y la ilegal.
EliminaAntes pensaba que las puertas giratorias con eléctricas y empresas públicas eran una vergüenza pública. Antes pensaba que las listas cerradas eran malas y que todos los votos deben valer lo mismo. Antes pensaba que la Educación debe ser Pública y Gratuita. Antes pensaba que la Sanidad debe ser Publica y gratuita.
Antes deseaba la separación de poderes porque pensaba es lo único que garantiza la democracia antes los abusos de poder de los gobiernos. Antes deseaba prensa libre sin publicidad institucional que servía y sirve para silenciar corruptelas. Antes defendía la Igualdad ante la Ley para todos los ciudadanos por igual, que no hubiera castas por encima de la Ley (este término, castas, lo utilizaba yo desde 2,008 antes de popularizarse) y algunas cosas más como la Igualdad de Oportunidades, que NO significa que todos seamos iguales.
Pues esto lo mismo que pìenso ahora, ¿que no he entendido? ¿debo preocuparme?.
Un saludo
No debes preocuparte, todo lo que te preocupa no tiene solución. De hecho pensaba en lo que te he contestado y a ti no te afecta, tus convicciones son convincentes y serias, comprensibles y aceptadas por cualquiera, Todo está conectado.
EliminaSaludos.