FORD ENS VOL ESPIAR

Ford està desenvolupant una tecnologia que permetria reproduir anuncis personalitzats als vehicles a través de la pantalla o el sistema d'àudio. Aquests es basarien en les dades obtingudes de les converses que es produeixen a l'interior, així com del seu destí, el seu historial de trajectes, la seva velocitat, el mode de conducció que utilitzeu, el seu nivell de combustible o càrrega de bateria. El sistema es descriu amb detall abundant en una sol·licitud registrada per la companyia davant l'Oficina de Patents dels EUA. El sistema "pot incloure la determinació de les preferències de l'usuari per als anuncis a partir d'uns o més senyals d'àudio dins del vehicle i/o dades històriques de l'usuari", explica la documentació. “Per exemple, això pot incloure escoltar les converses entre els ocupants del vehicle. Les converses poden ser analitzades a la recerca de paraules clau o frases que puguin indicar cap on viatgen els ocupants”, detalla.

La predicció de la destinació del vehicle a cada trajecte és un dels principals objectius del sistema. "Un tipus de destinació com la feina o un centre comercial, juga un paper al recompte d'anuncis", exposa Ford. Aquesta informació es pot utilitzar per “proporcionar anuncis més rellevants, per exemple, si un usuari compra comestibles, mercaderies, etc. A més, aquests sistemes i mètodes ajuden a contrarestar la inclinació natural d'un usuari de cercar anuncis mínims o cap”, avança.

Tot i que la patent no ho especifica, la documentació presentada per la marca nord-americana apunta que seria un model d'intel·ligència artificial el que analitzaria en temps real quin serà el trajecte de l'usuari. Aquest es contrastaria amb el seu historial, que també podria utilitzar “informació obtinguda d'aplicacions de tercers”, com aquelles instal·lades al telèfon mòbil dels ocupants, indica Ford, i amb les dades recollides del propi vehicle per fer publicitat segmentada, tenint en compte aspectes com si es tracta de viatge llarg o un viatge a un centre d'atenció mèdica.

Aquests sistemes i mètodes poden programar de manera intel·ligent durades variables d'anuncis, amb un temps de reproducció que busqui maximitzar els ingressos de l'empresa alhora que minimitza l'impacte en l'experiència de l'usuari. Es tracta principalment d'una implementació de programari que utilitza la informació existent del vehicle, sense necessitat de maquinari addicional”, desenvolupa la marca. Ford recalca que els anuncis que es mostrin a través de la pantalla o el sistema dàudio aquests no han dinterferir en la seguretat de la conducció. Per això descriu que aquesta tecnologia ha de ser capaç de reconèixer també el tipus de via per on transita el vehicle i la seva velocitat per determinar quin tipus de publicitat serveix. Tot i això Ford esmenta que, en el cas que el vehicle tingui opcions de conducció automàtiques, “una persona asseguda al seient del conductor és un passatger durant el funcionament autònom del vehicle”. Per tant, se'l considera també un “ocupant” o “usuari” per tal de mostrar publicitat. A partir d'aquí, “la publicitat es pot presentar als usuaris als seus vehicles a través de diversos mitjans. Per exemple, alguns es poden presentar visualment o auditivament mitjançant un sistema d'info-entreteniment a bord o altres interfícies”, especifica. Els enginyers de la marca avancen que el programari també analitzaria quins anuncis acaben sent més efectius en cada cas per a cada usuari per reproduir la mateixa estratègia en el futur. “Com a exemple, si el vehicle circula per una autopista, una càrrega primària pot incloure la presentació d'un anunci visual als passatgers cada deu minuts a través de la pantalla. Les preferències de l'usuari poden indicar que el passatger respon positivament als anuncis sonors, per la qual cosa una càrrega de treball secundària pot ser més freqüent, com ara presentar anuncis sonors cada cinc minuts”, proposa. La patent ha estat registrada per Ford Global Technologies, la subsidiària especialitzada a gestionar la propietat intel·lectual de la companyia. Aquesta també s'encarrega d'oferir la tecnologia de Ford a altres fabricants i cobrar pels drets d'autor que comporti el seu ús. Preguntada per elDiario.es pels seus plans comercials per a aquesta tecnologia, Ford ha indicat que la sol·licitud de la patent no determina que implementarà aquest sistema en el futur.

Ford vigila els conductors, escolta les converses, o sigui que el que fa és espiar. Semblava que fins ara només ens espiava la rumba, la tele o el mòbil, però ara també ens espiarà l'automòbil, i suposo que l'autobús o el tren aniran darrere. Només falta que ens implementin un xip al cervell que enregistri fins i tot els nostres pensaments més íntims. Tot arribarà. Recordar nomès que a el món feliç un dels personatges és su Fordería Mustafá Mond, i és que a la novel·la a la novel·la la societat és gairebé perfecta, i per aconseguir-ho es va haver de començar de nou la història de la humanitat, i el punt de partida va ser el Ford Model T.  

Tot un avís.

7 Comentaris

Més recent Anterior