El 2006, la revista Time el va triar a vostè com a persona de l'any. A la portada mostrava un ordinador personal amb YouTube a la pantalla i un “Tu” enorme al mig. A sota, un text que deia: “Sí, tu. Tu controles l'era de la informació, benvingut al teu món.” Aquesta decisió reconeixia els milions de persones que, mitjançant plataformes com YouTube, MySpace, Facebook i Wikipedia, estàvem transformant la web. D'una web estàtica on el contingut era generat per uns quants a una web dinàmica on el contingut era generat per tothom; d'una web que connectava documents a una web que connectava persones; de la Web a la Web 2.0.
Aquesta setmana Meta ha sorprès amb una sèrie de mesures per afavorir la “llibertat d'expressió” a les seves plataformes Facebook i Instagram. La mesura estrella consisteix bàsicament a cancel·lar la verificació de fets. Zuckerberg les enumera en un vídeo surrealista que ha penjat al seu Instagram. Diu que, fins ara, per protegir els usuaris, han “censurat” massa, que els mitjans convencionals –una altra vegada els legacy media – els van demonitzar el 2016 (ja no ha de recordar l'escàndol de Cambridge Analytica) i que a partir de ara donaran suport al president Trump en la seva lluita contra aquells que volen censurar empreses nord-americanes. Com afirma que a Europa s'ha institucionalitzat la censura, un simple sil·logisme fa que Zuckerbeg anirà contra Europa. I no farà presoners.
Ho sabem perquè d'un temps ençà hi ha una nova manera de predir els propers passos de Meta: l'exegesi de les samarretes de Mark Zuckerberg. D'aquell pentinat romà, samarreta negra i dessuadora grisa ha passat als cabells arrissats, les ulleres de sol i les samarretes dissenyades per ell mateix que utilitza per enviar missatges al món. Si a l'octubre apareixia en un acte públic amb una samarreta que deia en alfabet grec “pathei mathos” (s'aprèn patint) al desembre ho feia amb una que portava el text “aut Zuck, aut nihil”, una adaptació del llatí “aut Caesar, aut nihil”, o sigui, “o César o res”.
No ho sé, però aquest “o jo o res” sembla tota una declaració d'intencions, que passa necessàriament per recuperar el seu legítim càrrec de broligarca disruptor en cap, ara a les mans de l'usurpador Musk. I que no farà presoners ho sabem per una altra samarreta: la del seu 40è aniversari que deia “Carthago delenda est”. Musk ha fet bo Zuckerberg i ara li toca el torn a Zuckerberg. Propera samarreta: “jo sóc els mitjans ara”. Josep Maria Ganyet.
Son los nuevos tiranos. les regalamos la información y ahora ya no se puede prescindir.
ResponEliminaCom sempre, Miquel, un cop has mossegat l'esquer, ja estàs atrapat.
EliminaPero cobran y algunos se sacan un buen sueldo, por la información que ponen
ResponEliminaSaludos
Cuatro y el cabo se sacan un buen sueldo, pero el artículo no va de eso, sino de los tiranos superiores que están por encima de los medios. Estos se llevan el 90% del pastel i encima ningunean a los medios tradicionales.
ResponEliminaSaludos.
Un 90 no, que hay muchos gastos e impuestos. Personal cualificado, energía, logística. Estamos en lo de siempre cuando vemos que una empresa tiene éxito, no vemos los puestos de trabajo cualificados que generan, que es lo importante. Además la tecnología punta exige inversiones.
ResponEliminaSaludos
Ahí quería llegar. De como la IA quita puestos de trabajo por un lado, pero crea otros y muchos por otro. Pero eso tampoco tiene que ver con el artículo, en el que se habla de influencias, no de consecuencias ni confluencias.
ResponEliminaSaludos.
Las influencias es proporcional al volumen de dinero que mueve, al interés estratégico. No es lo mismo un Barcelona, que un Málaga. El Málaga incluso desapareció, impensable que eso ocurra con el Barça
ResponEliminaEl Barcelona puede acabar en Sociedad anónima deportiva, lo que es una manera de desaparecer, como el Español o el Valencia, que mira por donde andan.
Elimina