Advertiment al lector: aquest article no és una crítica al FC Barcelona ni al president Joan Laporta. I confio que no faltarà al respecte a la família i la memòria del doctor Miñarro, la mort sobtada del qual va originar la cancel·lació del partit contra l’Osasuna dissabte, minuts abans de començar, escriu Joaquin Luna a la vanguardia.
La mort, ai, no admet cancel·lacions, ens posem com ens posem. Es poden cancel·lar –i de fet està de moda– moltes coses de la vida tret del seu final. Vaig sortir hipnotitzat del cinema dissabte per “la veritat plena” de Tardes de soledad, d’Albert Serra. Reduir-la a un plebiscit, toros sí o toros no, seria simplista. Va més enllà, i entre les fondàries destaca el concepte de compromís d’un home amb una professió arriscada. Un es pot casar amb una banquera de Luxemburg o es pot casar amb la seva feina. Tot menys morir per sota de les seves possibilitats.
Una estona després, arribava a l’Estadi de Montjuïc. No hi hauria partit. Tots vam acceptar la cancel·lació i fora. Tot i això, anacrònic que és un, potser insensible, discrepo de l’opinió majoritària i del fet que la mort cancel·li la vida. Això és donar-li triomfs a la parca. Parar-ho tot, demà entrenament amb un minut de silenci i a guanyar el Benfica, i no es tracta de ser mal pensat, pero aquest aplaçament del partido enfront l'Osasuna li ha anat molt bé al Barça.
Em poso en la pell de la família del doctor Miñarro. Alleuja el terrible buit de la destralada, que no es disputés el partit? A mi no em consolaria. Els jugadors? Igual que toca continuar treballant quan acabes de perdre un partit, toca sobreposar-se i seguir.
Seguir, seguir i seguir.
Soc, insisteixo, bèstia d’altres temps. Crec en el show must go on i només deixaria de fer-ho si, deixant d’actuar, la mort fos reversible. Per això, no comparteixo la interrupció dels partits quan un espectador pateix un contratemps. Té alguna cosa de sobreactuació.
M’impressionen i donen força els exemples d’aquells artistes que s’empassen les penes i surten a l’escenari. L’actriu Mary Santpere, per exemple. Entre funció i funció a Barcelona cap al 1964 va rebre la notícia de la mort de la seva mare. Va continuar amb l’obra, i això que era còmica. Que malament que portem la mort!
No se guardó
ResponEliminaun minuto de
silencio, ni en
San Mamés,
ni en Anoeta,
lo cual , dentro,
de las malas
maneras , me
resulta más
chocante,
que si no lo
hubieran hecho,
siendo médico
del Atlético,o
del Madrid .
Me acuerdo de Jarque y de muchas cosas que me callo sobre Pochetino, y me acuerdo de Corominas y de muchas de sus palabras sobre aquel hecho.
ResponEliminaDe este señor poco sé, y no sé como ni de que forma aconteció.
No puedo opinar
Va morir fent la migdiada. Show must go on, i el futbol és espectacle, com ho és que encara s'aplaudeixi al minut 21 per Dani Jarque, mort el 2009.
ResponEliminaPer cert, Dani Jarque va morir d'un infart mentre parlava per telèfon amb la seva dona des de l'habitació on estaven concentrats.
ResponEliminaUna pregunta que no viene al caso, pero que me intriga y no la han aclarado en el 24H:
ResponEliminaSi Mazón no dimite y no lo pueden acusar porque está aforado (ahora acusan a su secretaria o la siguiente en el cargo), cuando deje la política, esa es la pregunta, y deje de estar aforado, ¿se le podrá acusar?
Es que nadie me aclara el tema, porque en realidad ha de dar explicaciones, pero si está aforado (ya sabes el asco que me dan los aforados y todos los políticos que se aferran a este rollo para su tranquilidad, -el otro es el Ábalos-) si está aforado..¿cuando se le juzgará, o se le tomará al menos declaración? , porque así nos podemos pasar toda la vida y este pavo será intocable.
Miquel. La jutgessa Nuria Ruiz Tobarra, que està a càrrec del cas de la DANA a València, ha decidit no acusar el president de la Generalitat Valenciana, Carlos Mazón, a causa de la seva condició d'aforat. Això significa que, pel seu càrrec, només el pot investigar el Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV) i no el jutjat de primera instància i instrucció que és on opera ella.
EliminaEl cas Ábalos és diferent, ja está en marxa, i la justicia ja no s'aturarà.
Salut.
ok¡Graciès¡
EliminaSalut
Pregúntate Miquel,
ResponEliminaque prisas eran las
de Rajoy en aforar
al emérito, al
abdicar este.