INTERPRETACIÓ DEL PAISATGE - BLOC D'EN FRANCESC PUIGCARBÓ
.
INTERPRETACIÓ DEL PAISATGE

INTERPRETACIÓ DEL PAISATGE

Share This
 

Aquesta fotografia la vaig prendre dissabte al matí, vora al riu, baixant pel camí asfaltat que del Llano porta al Ripoll, just abans de travessar-lo, a l'esquerra hi ha un camí que va cap a la font del gitano o al Parc de la Clota, i a la dreta aquest que dona pas a una serie d'horts.
Per fer aquesta fotografia em vaig haver d'escorar a l'esquerra atès hi ha una porta de ferro que barra el pas (amb dos candaus per cert), potser per això la fotografia està una mica escorada a la dreta. En acabar de fer-la, rere meu hi havia un senyor amb un 4L (cotxe oficial del pagès periurbà que es preui) que pretenia entrar. 
Em vaig disculpar: - Perdone! estaba sacando una foto del camino que conduce a los huertos.... (perquè els catalans som gent excessivament educada i amb la fila que fa el contrari ja ens hi adrecem directament en castellà)
- L'home va somriure sorneguer mentre deia o més aviat pensaba en veu alta: És la primera vez que veo a alguien fotografiar un camino que no tiene nada como este.
- Quizás si, fou la meva contesta, pero me gusta mucho fotografiar caminos, siempre vienen de alguna parte y llevan a otra, además - vaig reblar - se sorprenderia usted de todo lo que puede decir una fotografia....
No em va entendre  - crec -, ni m'importa, però fixeu-vos en la foto: té una enorme profunditat com si fos un cami gairebè infinit; al mig i a l'esquerra del camí hi ha una caseta amb el seu hortet amb una lleugera columna de fum que s'enrosca mandros cel amunt, a la dreta terra fresca remoguda a punt per ser conreada, un xiprer al fons a la dreta que no se que hi fa allí, però que va aguantar els embats del vent del desembre, i al fons a l'esquerra a dalt de tot, gairebè sortint-se de la foto hi ha l'edifici del Tauli, on sovint hi ha la lluita entre la vida i la mort, mentre aqui baix en aquesta foto, nomès hi ha la vida i mes vida pausada, amb la cadència que dona la no pressa dels qui amb la feina ja feta, conreen aquestes terres vora el riu.

SBD - 21.02.2015



2 comentaris:

  1. Es preciosa. Sólo me sobra el mamotreto de edificio de la parte superior de la montaña.
    Un abrazo

    ResponElimina
  2. Allí neix, es cura o mor gent MIQUEL. És el Parc Taulí, Ara, estic d'acord amb tu, l'edifici és lleig, el podia haver retallat o difuminat, pero és una part més del paisatge, diguem-ne que un contrapunt, un toc de realitat a la part idil·lica de baix.

    salut

    ResponElimina

.