"Des de principis dels anys seixanta es celebra als Estats Units el black friday. Aquesta jornada comercial, que segueix a la festivitat del dia d'Acció de Gràcies, ofereix descomptes interessants als consumidors. La convoquen tant el comerç minorista com les grans cadenes, i en els darrers anys s'ha sumat a la festa amb gran entusiasme el comerç on line. Aquesta festa del consum està conceptuada com el tret de sortida de la campanya comercial nadalenca. I si bé ha conegut èpoques millors, manté en EUA el seu perfil, la seva popularitat i un volum de vendes molt considerable.
Pocs anys enrere, el black friday va començar a introduir-se a Espanya. Igual que altres celebracions procedents dels EUA, ha arrelat aquí amb certa facilitat. Primer, és veritat, amb timidesa. Però després va ser incorporant nous agents. I l'edició d'aquest any ja ha vingut precedida de molta reclam publicitari. Els principals operadors comercials s'han sumat a la marea, també part del petit comerç. Els uns i els altres adopten diferents fórmules per atraure els clients. Alguns ofereixen descomptes molt sucosos al llarg de tot el black friday, altres en determinades franges horàries. Alguns es van cenyir a la jornada d'ahir, la del pròpiament dit divendres negre. Altres prolonguen aquesta celebració durant una setmana sencera. La idea és atraure els compradors oferint preus rebaixats, avantatjosos per a tots, ja que estem davant la campanya nadalenca, en la qual la despesa es dispara respecte d'altres èpoques de l'any. elperiodico.cat"
I el Black Friday ha estat un enorme fracàs, el fracàs de tota una societat, de tots aquells que com a bens, com a borreguets han anat compulsivament a consumir per què algu els hi ha dit que ho han de fer, que és bo per l'economia, que fa fe fi; com a borreguets ben domesticats a comprar possiblement moltes coses que no necessitàven. I el més trist és que encara parlen els mitjans d'exit, quan estem parlant d'un divendres negre per aquells qui encara no s'han dexat ni domesticar ni ensarronar per aquest ens voraç del consum indiscriminat. De fet, no són ciutadans, són zombies dignes de figurar com a extres a Walking dead, el nivell cerebral és més o menys el mateix. I el pitjor és que no en són conscients de com ho estan de manipulats. No s'adonen que tot parteix d'una base falsa, per què s'ha de disparar el consum per Nadal?, que és que hi ha quelcom a celebrar?, un apat més una mica més copiós que els altres festius per pura tradició i ja està, de fet, per exemple a casa l'escudella de nadal es fa tot l'any, llevat dels tres mesos d'estiu, i els regals per reis com sempre s'ha fet, ni pare Nadal ni endergues gilipiuà per l'estil. O sia que la idea de rebaixar preus per atraure els compradors abans de les festes de Nadal, no cola, saben que compulsivament per Nadal tornaràn a malgastar diners comprant bestieses variades, i tot per que no han entés, que el consum, o almenys aquest consum no és el que mou l'èconomia, o dit d'una altra manera. que hem de retornar a un consum lúcid i moderat, com ha de ser, de comprar realment el que es necessita i quan es necessita, per què, o això, o el caos, i sinó al temps. El consum per el consum, excessiu, compulsiu es un peix que es mossega la cua i acaba a la llarga amb consumidors i consumits.
La única despesa que vaig fer el divendres negre va ser comprar el Periódico de paper, que és tambè una manera de malgastar 1.30€, i la llibretera no em va fer cap descompte. Els de la foto que encapçala l'escrit, o per ignoràcia o per catxondeiu s'ho varen agafar amb conya, o amb ignorancia, que no ho sabem. Els hi hauré de preguntar als de Nopuedocreer.com que la varen publicar.
Pero si escuchas las ventas , en la península no ha sido un fracaso.
ResponEliminaYa empezamos con la idiotez, hace años del creador del Corte Inglés, de eso del día de la madre. Funcionó. Mandámos a la porra el 1 de mayo y le pusimos el día del padre. Funcionó. Con el tiempo nos cargamos de americanismos y puteamos a los Reyes. Adoptamos el Papa Noel, que era verde ecológico y lo cambiaron a rojo porque funcionaba lo de la Cocacola, y por allí se decantaron. pero no con eso nos tiramos a lo loco con el Wallowen de los prebostes y a consumir, de todo menos calabazas. Y ahora , desde hace un trienio, vamos a por las rebajas , rebajas que este año se han notado más, porque hay más pasta para consumir, y es por aquí, por el sistema americano por donde nos llevan.
No se le puede llamar fracaso a unas ventas que superan las espectativas de los grandes almacenes.
El fracaso está en nosotros, el ser humano.
Como decía Don JULIO ANGUITA : " Sólo deseamos salir de la crísis para volver a gastar".
Nos merecemos lo que tenemos. Tal como suena. El ser humano es la idiotez (pobre Dios si nos hizo a su imágen y semejanza) personificada.
Salut
de vendes ja ho se que ha estat un éxit, aquest éxit és el fracàs de la societat, d'aquesta societat consumista compulsiva. Anguita i tocaba quan deia lo de sortir de la crisi, no tenim, o millor dit, no tenen remei.....
ResponElimina