FESTA DE DISFRESSES - BLOC D'EN FRANCESC PUIGCARBÓ
-
.
FESTA DE DISFRESSES

FESTA DE DISFRESSES

Share This

Els explicaré una història que els semblarà increïble. Un cop vaig caçar un ant. M'en vaig anar de cacera als boscos de Nova York i vaig caçar un ant. Així que el vaig assegurar sobre el para-xocs del meu automòbil i vaig emprendre el retorn a casa per la carretera oest. Però el que jo no sabia era que la bala no li havia penetrat al cap; només li havia fregat el crani i l'havia deixat inconscient.
Just quan estava creuant el túnel l'ant es va despertar. Així que estava conduint amb un ant viu al para-xocs, i l'ant va fer senyal de girar. I en l'estat de New York hi ha una llei que prohibeix portar un ant viu al para-xocs els dimarts, dijous i dissabtes. Em va entrar una por terrible ...
Tot d'una vaig recordar que uns amics celebraven una festa de disfresses. Aniré allà, em vaig dir. Portaré l'ant i em desprenderé d'ell en la festa. Ja no seria responsabilitat meva. Així que em vaig dirigir a la casa de la festa i vaig trucar a la porta. L'ant estava tranquil al meu costat. Quan l'amfitrió va obrir el vaig saludar: "Hola, ja coneixes als Solomon". Entrem. L'ant es va incorporar a la festa. Li va anar molt bé. Lligar i tot. Un altre tipus es va passar hora i mitja tractant de vendre-li una assegurança.
Van tocar les dotze de la nit i van començar a repartir els premis a les millors disfresses. El primer premi va ser per als Berkowitz, un matrimoni disfressat d'ant. L'ant va quedar segon. Això li va sentar fatal a l'ant i els Berkowitz van creuar les seves astes a la sala d'estar i varen quedar tots inconscients. Jo em vaig dir: Aquesta és la meva. Em vaig portar l'ant, el vaig lligar sobre el para-xocs i vaig sortir ràpidament cap al bosc. Però... m'havia emportat els Berkowitz. Així que estava conduint amb una parella de jueus al para-xocs. I en l'estat de Nova York hi ha una llei que els dimarts, els dijous i molt especialment els dissabtes...
Al matí següent, els Berkowitz van despertar enmig del bosc disfressats d'ant. Al senyor Berkowitz el van caçar, el van dissecar i el van col·locar com trofeu al Jockey club de Nova York. Però els va sortir el tret per la culata, perquè és un club on no s'admeten jueus.
Retorno sol a casa. Són les dues de la matinada i la foscor és total. A la meitat del vestíbul del meu edifici em trobo amb un home de Neanderthal. Amb l'arc superciliar i els artells velluts. Crec que havia aprés a caminar dret aquell mateix matí. Havia acudit al meu domicili a la recerca del secret del foc. Un habitant dels arbres a les dues del matí al meu vestíbul.
Em vaig treure el rellotge i el vaig fer pendular davant els seus ulls: els objectes brillants els apaivaguen. S'el va menjar. Es va acostar i va començar un 'zapateado' sobre la meva tràquea. Ràpidament, vaig recórrer a un vell truc dels indis navajos que consisteix en suplicar i cridar.


Conte breu:
"Festa de disfresses",
de Woody Allen


1 comentari:

.