Un company blocaire m'ha portat fins a aquest article que em sembla molt interessant... 
"Cada cop que el president Torra folkloritza la llibertat dels catalans recordo Curzio Malaparte i allò que deia per provocar els oficials nazis que Hitler era una dona. No crec que l’escriptor tingués intenció d’insultar les senyores amb aquesta comparació. Més aviat em sembla que volia posar de manifest la mena de monstres i espantalls que els col·lectius necessitats de reconeixement produeixen quan se senten acorralats i febles. 
Ara que hi penso, Armand Obiols va dir el mateix de Lluís Companys en un text escrit des de l’exili que està recollit a Bordeus 45, un volum curt, però brillant, que em va ajudar moltíssim a plantejar la meva biografia. Obiols descrivia el president màrtir com un home que tergiversava les paraules per buscar l’aprovació del públic i que després s’encastellava en un orgull tràgic i vanitós quan la realitat el contradeia i el posava contra les cordes"....més, a Churchill no ens salvarà  - Enric Vila
-