Les declaracions del president Quim Torra després de la seva visita oficial a Eslovènia han omplert pàgines i minuts de pantalla amb repliques, contrarèpliques, dissertacions i articles sobre la 'via eslovena'. Per cert, algú sap on será el pròxim viatge del President Torra. Se l'ha d'aturar si o si, pel seu bé i el nostre.
D'entrada, estariem d'acord en que qualsevol exemple que tingui a veure amb un conflicte armat no és un bon exemple, atès genera alarmisme innecessari i és fàcil d’aprofitar per a tots aquells que volen eludir el debat polític, perquè poden substituir-lo per simplificacions caricaturesques, que de fet el President vicari prou hi posa de la seva part. En canvi, el cas escocès és molt més fàcil d’entendre per a tothom per la seva proximitat cronològica i geogràfica. Fa just quatre anys, en un país de la Unió Europea, es va poder debatre amb normalitat sobre la sobirania, exercint el dret a l’autodeterminació. No va ser a l’altra punta del món en una colònia bananera, sinó a la Gran Bretanya.
La via eslovena i la guerra dels deu dies, si haguessin pogut escollir, segur que se l'haurien estalviat. La diferència entre Escòcia i Eslovènia és que els primers a l’altre costat es van trobar una democràcia occidental consolidada, amb respecte pels drets individuals i col·lectius, i els eslovens, no. Sobre el paper, Espanya s’hauria d'assemblar més al Regne Unit que a l’antiga Iugoslàvia, pero de moment, el que hem constatat es que la via espanyola consisteix a empresonar i humiliar abans que raonar i dialogar. Mentrestant, Torra segueix anant sense rumb, a la seva, i cal reconèixer que ha estat molt desafortunat a l'hora d'escollir la via eslovena com a ejemple a seguir, i que més aviat és una via morta. Via morta, via catalana, via eslovena, via escocesa, via española.... via crucis, via via que diria Paolo Conte. Masses vies per a un simple Vicari.
Hay manifestaciones que dichas por según que personas pueden causar risa o preocupación.
ResponEliminaSi lo de la vía eslonena lo hubiera dicho Gabi , Fofo, Miliki o Milikito, nos daría risa, a lomucho nos causaría cierto estupor, pero no lo da, dado que quien lo manifiesta es el presidente, o por lo menos hasta que no renuncie así lo representa, de Catalunya.
Sus declaraciones no me las tomo a broma, porque generan alarma y visto lo leído en sus tuiters, dan como mínimo para pensar.
Un abrazo
Tampoc hi ha tanta diferencia, diguessim que el vicari és una altra mena de pallasso.
ResponEliminaTodo esto ha estado en vía muerta desde el primer minuto, aunque ningún "separata" quiera reconocerlo abiertamente.
ResponEliminaSe enfrentan a un estado que tiene en sus manos todas las herramientas para neutralizarlos, desde la economía y el dinero, hasta la represión por la fuerza, pasando también por el sistema judiciál.
Con un apoyo popular insuficiente, no se han preocupado de ensanchar la base social. Con su exhibición de falso e idiota supremacismo intelectual se han ganado el rechazo de todos los que no estamos de acuerdo con el "procès", que somos la otra mitad de la población de Cataluña
Y en el fondo, han conseguido reafirmarnos en la idea de que una hipotética independencia seria una catástrofe, no por ella en si misma, sino porque quedaríamos a merced de una colección de inútiles, incompetentes y obtusos.
Por no hablar de los ladrones convictos y confesos que tienen camuflados detrás de la estelada.
Políticamente son un muerto que camina, y solo es cuestión de tiempo que caigan.
Pero la culpa no es absolutamente suya, también lo es de los que los apoyan, por dejarse engañara a sabiendas de que todo es una mentira.
amén.
ResponEliminaNuestro presidente,se ha metido en un lío dialéctico,que ya no sabe como salir,si dice una cosa,para contentar a unos(por las bravas ),molesta a otros y al contrario.Al final nos tiene cabreados a todos.Pienso,que como hemos hecho muchos,lo mejor es la contemplación y el rezo en Montserrat,de ahí sales con las ideas clara y no hace falta ayunar.Recuerdo,no hace muchos años,cuando podía(sin motor),subir con mi hijo a la Montaña ,cuando teníamos que decidir algo.En una de las peñas,solos,en silencio contemplando el entorno era suficiente.Un bocata y la bajada en bici a toda pastilla gritando,te dejaba nuevo.Es verdad,ehhh,ya no puede ser.
ResponEliminacuando fue a Montserrat llevaba una maleta también con el lazo amarillo. Es un posturitas. SE SALE DE UN FREGADO Y SE METE EN OTRO, se merece el premio a la inconsistencia. Y los otros mas o menos son igual que él. Apañados estamos con tanto idiota suelto.
ResponElimina