Ara que els senyors de trànsit i mobilitat estan estudiant l'assumpte de la circulació tan a ciutat com a vila i fora vila per les conseqüències de la covid-19, em permeto aportar unes suggerències o idees, que ajudarien a fer del trànsit urba i periurbà del nostre país, més sostenible, ecològic, esotèric i transitable.
Idea número 1.- S'hauria de fer carril bici a tots els carrers, carreteres i autopistes, així molta gent podria desplaçar-se tan per la ciutat com per l'àrea metropolitana o fins i tot més enllà en velocípede a una velocitat mitjana d'uns 20 quilòmetres per hora, que no està malament i seria una manera d'estalviar combustible i baixar la contaminació que tan preocupa a la Conselleria de Medi ambient. Aixó si, els ciclistes haurien d'anar equipats amb casc, genolleres, colzeres, armilla (groga els homes i verda les dones) per suposat l'armilla hauria de ser reflectant, i en cap cas podrien excedir els vint-i-cinc quilòmetres per hora. Les bicicletes elèctriques haurien de circular per la carretera con si es tractés d'una moto o motocicleta.
Idea número 2.- S'hauria de fer un altre carril per patins, patinets, patinets elèctrics, segways, skaters i algun altre fòtil indefinit, a totes les carreteres i autopistes, així molta gent podria desplaçar-se l'àrea metropolitana a una velocitat mitjana de deu dotze per hora sense contaminar, talment els patinadors haurien d'anar degudament equipats amb casc, genolleres, colzeres i armilla reflectant (blava els homes i fúcsia les dones per diferenciar-se dels ciclistes). En cap cas els patinadors podrien sobrepassar els quinze quilòmetres per hora, llevat dels patinets elèctrics que podrian arribar a 30q/hora.
Idea número 3.- Fomentar el footing/running (còrrer de tota la vida) en distàncies més curtes de desplaçament, fer footing/running és sà (diuen) i tampoc contamina, en aquest cas les armilles serien de color blanc i no farien falta colzeres ni genolleres tot i que seria recomanable dur-les per si de cas. Aquí no hi hauria límit de velocitat.
Idea número 4.- Aprofitant que els trens de rodalies sovint estan avariats es posaràn a disposició dels ciutadans vagonetes a tracció manual per a dotze persones (veure pelis d'en Buster Keaton) per aprofitar els espais en que no circula cap tren per les vies, aquí també s’haurà de dur casc, genolleres i colzeres per si s'ha de saltar sobtadament en marxa en cas de que algun tren casualment circuli per les vies fora de control. En aquest cas no serà necessària armilla ni hi haurà limitació de velocitat.
Idea número 5.- Vista l'afició dels jubilats a caminar pel carril bici, se'ls hauria de fer un carril especial per a ells, així com un carril pels nomofòbics del mòbil, i un pel taka taka i carret de compra que serveix per el mateix.
Idea número 6.- Vista l'afició a manifestar-se en vehícle rodat del personal de VOX, posar tambè un carril per manifestacións rodades a cada ciutat, de manera que no s'impedís el pas a les ambulancies en cas d'urgència. Clar que el millor favor que se'ls podria fer als Cayetanos és enviarlos a circular per la Higway to hell.
Hi ha alguna idea més bullint per aquest cervell escadusser, però per avui ja està bé, que un s'ha de dosificar. Va, us en deixo una altra que sembla funcionar per la cosa dels distanciament físic als restaurants, però que podria servir per anar pels carrers, i a més s'hi podria esmorzar, dinar o sopar sobre la marxa.
Idea número 2.- S'hauria de fer un altre carril per patins, patinets, patinets elèctrics, segways, skaters i algun altre fòtil indefinit, a totes les carreteres i autopistes, així molta gent podria desplaçar-se l'àrea metropolitana a una velocitat mitjana de deu dotze per hora sense contaminar, talment els patinadors haurien d'anar degudament equipats amb casc, genolleres, colzeres i armilla reflectant (blava els homes i fúcsia les dones per diferenciar-se dels ciclistes). En cap cas els patinadors podrien sobrepassar els quinze quilòmetres per hora, llevat dels patinets elèctrics que podrian arribar a 30q/hora.
Idea número 3.- Fomentar el footing/running (còrrer de tota la vida) en distàncies més curtes de desplaçament, fer footing/running és sà (diuen) i tampoc contamina, en aquest cas les armilles serien de color blanc i no farien falta colzeres ni genolleres tot i que seria recomanable dur-les per si de cas. Aquí no hi hauria límit de velocitat.
Idea número 4.- Aprofitant que els trens de rodalies sovint estan avariats es posaràn a disposició dels ciutadans vagonetes a tracció manual per a dotze persones (veure pelis d'en Buster Keaton) per aprofitar els espais en que no circula cap tren per les vies, aquí també s’haurà de dur casc, genolleres i colzeres per si s'ha de saltar sobtadament en marxa en cas de que algun tren casualment circuli per les vies fora de control. En aquest cas no serà necessària armilla ni hi haurà limitació de velocitat.
Idea número 5.- Vista l'afició dels jubilats a caminar pel carril bici, se'ls hauria de fer un carril especial per a ells, així com un carril pels nomofòbics del mòbil, i un pel taka taka i carret de compra que serveix per el mateix.
Idea número 6.- Vista l'afició a manifestar-se en vehícle rodat del personal de VOX, posar tambè un carril per manifestacións rodades a cada ciutat, de manera que no s'impedís el pas a les ambulancies en cas d'urgència. Clar que el millor favor que se'ls podria fer als Cayetanos és enviarlos a circular per la Higway to hell.
Hi ha alguna idea més bullint per aquest cervell escadusser, però per avui ja està bé, que un s'ha de dosificar. Va, us en deixo una altra que sembla funcionar per la cosa dels distanciament físic als restaurants, però que podria servir per anar pels carrers, i a més s'hi podria esmorzar, dinar o sopar sobre la marxa.
Esta clara tu insensibilidad hacia el colectivo de Gay, Transesuales, Lesbianas, Pansexuales e Intersexuales. Este gesto de machismo ibérico hacia la libre circulación de estos colectivos hace de este articulo una muestra más del franquismo heredado de una transición fallida que subyace en tu inconsciente.
ResponEliminaEsta forma e ninguneo hacia estos colectivos al que no les aplicas ningún color, es humillante tu actitud hacia estas personas y personos. ¿No tienen estos colectivos y colectivas derecho a circular?
La verdad, me has defraudado con este articulo franquista y fascista, que ademas obvia a los animales de la libre circulación, ni siquiera has puesto un carril para perros, otro para felinos y ni siquiera has mencionado al colectivo de cerdos vietnamitas que también tienen derecho a la libre movilidad.
Un saludo y saluda.
En Londres hay un carril patos en un parque. En cuanto al colectivo LGBTI como voy a aplicarles un color si en la bandera los tienen todos. En lo de los cerdos vietnamitas no habia caído, habrá que esrtudiarlo.
ResponEliminaY los que fuman porros ¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡
ResponEliminaes que no tienen derecho a respirar aire puro en un carril sin contaminar ¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡
FEIXISTE ¡¡¡¡¡¡ que sabemos donde vives y te vamo a montar un escrache que te vassss a cagarrrrr¡¡¡
HANONIMO ¡
DISPOSICIÓN TRANSITORIA ÚNICA.- En tanto en cuanto no exista una normativa clara al respecto y hasta que se lleven a cabo por parte de los Ayuntamientos las adaptaciones urbanas pertinentes, todos los vehículos de movilidad personal no regulados expresamente dejarán de ser considerados
ResponEliminaprolongación o elemento accesorio del usuario peatón.
Hete aquí la simplificación lógica femenina, ajena a la compleja retórica masculina. Uséase, la aplicación del sentido común.
EliminaCartisano que te veo, y me quedao con tu cara.
ResponElimina¿ Cómo me vas a veee?, si es que que soy HANONIMO..¡coño ¡
ResponEliminaHano de culo, sort tens que no puc baixar a BCN pel coronabitxu, que si no te iba a enterá bien enterao.
Elimina