Ara que els senyors de trànsit i mobilitat estan estudiant l'assumpte de la circulació tan a ciutat com a vila i fora vila per les conseqüències de la covid-19, em permeto aportar unes suggerències o idees, que ajudarien a fer del trànsit urba i periurbà del nostre país, més sostenible, ecològic, esotèric i transitable.

Idea número 1.- S'hauria de fer carril bici a tots els carrers, carreteres i autopistes, així molta gent podria desplaçar-se tan per la ciutat com per l'àrea metropolitana o fins i tot més enllà en velocípede a una velocitat mitjana d'uns 20 quilòmetres per hora, que no està malament i seria una manera d'estalviar combustible i baixar la contaminació que tan preocupa a la Conselleria de Medi ambient. Aixó si, els ciclistes haurien d'anar equipats amb casc, genolleres, colzeres, armilla (groga els homes i verda les dones) per suposat l'armilla hauria de ser reflectant, i en cap cas podrien excedir els vint-i-cinc quilòmetres per hora. Les bicicletes elèctriques haurien de circular per la carretera con si es tractés d'una moto o motocicleta.

Idea número 2.- S'hauria de fer un altre carril per patins, patinets, patinets elèctrics, segways, skaters i algun altre fòtil indefinit, a totes les carreteres i autopistes, així molta gent podria desplaçar-se l'àrea metropolitana a una velocitat mitjana de deu dotze per hora sense contaminar, talment els patinadors haurien d'anar degudament equipats amb casc, genolleres, colzeres i armilla reflectant (blava els homes i fúcsia les dones per diferenciar-se dels ciclistes). En cap cas els patinadors podrien sobrepassar els quinze quilòmetres per hora, llevat dels patinets elèctrics que podrian arribar a 30q/hora.

Idea número 3.- Fomentar el footing/running (còrrer de tota la vida) en distàncies més curtes de desplaçament, fer footing/running és sà (diuen) i tampoc contamina, en aquest cas les armilles serien de color blanc i no farien falta colzeres ni genolleres tot i que seria recomanable dur-les per si de cas. Aquí no hi hauria límit de velocitat.

Idea número 4.- Aprofitant que els trens de rodalies sovint estan avariats es posaràn a disposició dels ciutadans vagonetes a tracció manual per a dotze persones (veure pelis d'en Buster Keaton) per aprofitar els espais en que no circula cap tren per les vies, aquí també s’haurà de dur casc, genolleres i colzeres per si s'ha de saltar sobtadament en marxa en cas de que algun tren casualment circuli per les vies fora de control. En aquest cas no serà necessària armilla ni hi haurà limitació de velocitat.


Idea número 5.- Vista l'afició dels jubilats a caminar pel carril bici, se'ls hauria de fer un carril especial per a ells, així com un carril pels nomofòbics del mòbil, i un pel taka taka  i carret de compra que serveix per el mateix.

Idea número 6.- Vista l'afició a manifestar-se en vehícle rodat del personal de VOX, posar tambè un carril per manifestacións rodades a cada ciutat, de manera que no s'impedís el pas a les ambulancies en cas d'urgència. Clar que el millor favor que se'ls podria fer als Cayetanos és enviarlos a circular per la Higway to hell.

Hi ha alguna idea més bullint per aquest cervell escadusser, però per avui ja està bé, que un s'ha de dosificar.
Va, us en deixo una altra que sembla funcionar per la cosa dels distanciament físic als restaurants, però que podria servir per anar pels carrers, i a més s'hi podria esmorzar, dinar o sopar sobre la marxa.