De la mateixa manera que ja no hi ha pallers, han desaparegut moltes de les coses que omplien el paisatge de la meva infantesa: el carro i la mula del “Basta”, que baixant de San Llorenç, cada matí passava davant de casa mentre jo esmorzava, i el Basta dormia, car la mula ja se sabia el camí de memòria. La torna en anar a buscar el pa a cal “Sisu”, els patins de quatre rodes lligats a les sabates, la rodona, si, aquella llanta de bicicleta que amb un pal guiàvem amb força traça, el tumilet i el tráfico magnético. El Sanches els diumenges a la Creu Alta, "regalèssia tendre", cridava i caramels de mel. La moto amb sidecar que tenia el meu pare; jugar al bell mig del carrer amb els companys, la fona per tirar-nos pedres barri contra barri i a les que hi vàrem sobreviure miraculosament; el genolls sempre vermells per la 'mercromina'; els cromos de la xocolata i també del litines amb els seus dibuixos al sobre; les xapes; els pastorets a la Parroquia, i resar el rosari cada tarda pel més de Maria. La cobla tocant sardanes cada diumenge sortint de missa de dotze, el vermut de garrafa, les olives"rellenes" i les patates "xips", el pa amb oli o amb vi i sucre i la llet de vaca que anàvem a buscar a la vaqueria dels pares d'en Lluis, una vaqueria on anys més tard a la rerebotiga assajavem amb els Watusi. Els xarlatans al càrrer de Vilarrubies per la fira, i els partits del Sabadell, on a penes veia res envoltat de senyors molts alts que fumaven tota l'estona mentre el meu pare m'apretava fort la mà quan hi havia aguna jugada de perill. Sor Pilar i Sor Teresa les monges paules de la Casa de la Caritat amb els seus alerons futuristes. La pista de l'Arrahona on jugava a hoquei. El dia que em vaig cagar en un Ministre de Franco. O aquell llunyá matí em que vaig conèixer a Ladislao Kubala.
Tots aquests records esvanits en el temps formen part d’un passat que ja no tornarà. I que n'hem perdut de bagatge amb tots aquests anys!. Ens estem fent grans, que no vells, però hem arribat fins aquí, i aquest passat perdut en els records del temps, d'un temps que encara és el nostre, amb nosaltres un dia se n'anirà, per sempre. Per aixó cal evocar-lo, per mantenir encesa la flama dels records, sense melangia, sense nostalgia, simplement, recordar per no oblicar.
La nostalgia es mala compañera. Nos hace pensar que cualquier tiempo pasado fue mejor, y no es cierto.
ResponEliminaA nuestra edad hemos de pensar que contamos con una sanidad y unas prestaciones que a duras penas conocieron nuestros padres, y que no conocieron nuestros abuelos.
El futuro para nosotros es hoy. El presente, el momento; el pasado, fue.
Salut
Bé, crec que convé recordar, deixar aquests records per els que venen darrere, i així aquests records no es perden en el temps.
EliminaSalut.
De vez en cuando hay que refrescar los recuerdos,para que no se atrofien las neuronas.Yo he perdido algunas estrofas del Padre Nuestro,no hay maneras de que me salgan,algo que no me ocurre con el Ave María.Con la alineación del Barça me pasa lo mismo,cuando llego a Jordi Alba,no hay manera,al final me impuse conseguirlo.Me pasa igual con los nombres y hechos del pasado.Tengo la suerte de que mi esposa también es cordobesa,ambos nos imponemos recordar,personajes,hechos de nuestra ciudad,forman parte de nuestras vidas.
ResponEliminaNo menciones el Padre Nuestro. Cir14 Palma de Mallorca. Misa en el pabellón grande, 400 reclutas y el cura me señala a mi para que diga el padre nuestro, y yo que me hago un lio entre catalán y castellano y lo digo en chapurreao. No veas la que se armó.
ResponEliminaEn mi barco se hacían "redadas" los domingos para enviar a misa en en el hangar de los helicópteros al personal libre de servicio, para llenarlo a la hora de la misa.
EliminaPero a veces, el demonio o la estupidez humana te echan una mano, y en una de nuestras salidas lúdicas a la zona de tascas de El Ferról, descubrimos en la bodega "El Priorato" al capellán de la 21ª escuadrilla, el mismo que nos imponía las misas, en actitud "muy cariñosa" con una "feligresa de muy buen ver.
Cuando el interfecto de dio cuenta de quienes éramos los testigos de su cariñosa actitud ( vestíamos de paisano, a pesar de la prohibición de hacerlo ), se puso blanco como la cera. Y a un servidor le salió la vena pactista y catalana, y acordé con el de la sotana con galones, que nosotros no habíamos visto nada ( aquella mano acariciando con fruición el culo de la señora estupenda ), a cambio del fin de las redadas para las misas.
Invitamos al capellán y su pareja a una ronde de vinos y a un pincho de tortilla, y a partir de entonces se acabaron las misas forzadas. Páz y Gloria.
Es bueno hacer ejercicios de memoria, antes de que nos olvidemos, y de que nos olviden a nosotros
Negociar siempre es un buen negocio, sobre todo si se está en posición favorable.
EliminaLe hicimos una oferta que no podía rechazar. Después del incidente, nos enteramos de que la señorita era hija de un Capitán de Navío y nieta de un Almirante. Imagínate el escándalo.....
EliminaAquél tipo era un "salido", si hubiese mantenido las manos quietas en "El Priorato", habríamos sospechado algo, pero no habríamos tenido la certeza.
En fin, para algo éramos la "mafia catalana" del "Marqués De La Ensenada", una especie de sindicato de ayuda mutua en un lugar y tiempo complicados. Algo así como los "Vilolentos de Kelly", para que te hagas una idea.
Sus veia la bena filoetarra que com a catalans tenim tots, segons el PP i VOX.
EliminaMas bien una pandilla de nihilistas que aspirábamos a vivir sin que nadie nos tocase las narices, aunque desde fuera nos miraban mas o menos como dices, como unos tíos peligrosos. Y la desconfianza en nosotros ya nos iba bien.
EliminaAra t'aniria bé enxampar a Tito Alvarez tocant-li el cul a.... la Borrás, per exemple.
Elimina