En les noves promocions comercials del grup Volkswagen a Espanya les ofertes de cotxes amb motor de gasolina s'han convertit en protagonistes en detriment dels models dièsel. Les sigles TDI de les versions de gasoil han quedat relegades per les del TSI dels models de gasolina. El canvi de rumb comercial es produeix després de l'esclat de l'escàndol de Volkswagen i en un moment en què s'ha accelerat la tendència a la pèrdua de quota de mercat del dièsel després d'haver arribat a un sostre del 71% de les vendes.
"Haig de dir que cinc anys enrere en canviar-me el cotxe ja el vaig agafar de gasolina, diesel si no fas 40 o 50 mil quilómetres l'any o més, no surt a compte." 
La investigació que ha posat a Volkswagen a l'ull de l'huracà per la manipulació dels Seus motors es remunta al 2014. Els inspectors de l'autoritat medioaambiental de Califòrnia (CARB en les seves sigles en anglès) van posar en marxa proves per buscar la causa dels alts nivells de contaminació per òxid i diòxid de nitrogen que apuntaven a Volkswagen per unes emissions que superaven el declarat entre 10 i 40 vegades en els seus motors dièsel de dos litres.

Inicialment, el fabricant alemany va atribuir la desviació a un problema del sistema informàtic de control del motor i va cridar a revisió a gairebé mig milió de vehicles afectats que van ser venuts als Estats Units i fabricats des del 2009. Però els controls posteriors duts a terme pel CARB van detectar que les emissions de gasos contaminants havien millorat lleugerament, però continuaven molt per sobre del màxim permès. Davant l'advertència de l'autoritat ambiental de bloquejar les vendes de la marca, els directius de Volkswagen van acabar confessant el secret que guardaven: els cotxes anaven equipats de sèrie amb un motor trucat amb un programa informàtic capaç d'enganyar els inspectors en les proves habituals de laboratori.

Tot això que és prou sabut per tothom, acabarà en no res, i sinó al temps, ara, el que em pregunto, és si aquesta barroera manipulació a l'engros dels motors de milers i milers de vehícles l'haguès fet una empresa netament Espanyola, que hauria passat?. Jo us ho diré, els haurien destrossat, els haurien arruinat de per vida i els hi haurien dit de tot menys 'bonicos', però com el desastre l'ha fet una empresa Alemanya, la del cotxe del poble, o sigui una espècie de Belen Esteban dels cotxes, no passarà res, continuaran venent-nos cotxes que segurament tampoc compliran les normatives legals, i aquí pau i desprès gloria. La Merkel ho té molt clar, i ella és la que mana, cal no oblidar-ho, ella mana i nosaltres a obeïr i a callar, o sia a mamar-la de canto.