SEXE, DRACS I MASMORRES


George R.R. Martin havia de publicar Vents d'hivern, la sisena entrega de Cançó de gel i foc, a la primavera de l'any passat, 2016, just abans de l'estrena de la sisena temporada de la sèrie televisiva Joc de trons. No obstant això, l'escriptor va ser incapaç de complir els terminis de l'editorial, però no és que incomplís aquell termini, és que encara no hi ha data de publicació a la vista. Per això un enginyer ha creat un robot, un sistema d'intel·ligència artificial (IA), perquè escrigui la continuació de la saga que té a mig planeta amb l'ullal degotant.

Igual aquest robot li donarà una mica de qualitat i imaginació a la sèrie, una sèrie que vaig veure en la seva primera temporada a canal+ i la vaig abandonar avorrit, per aquella sensació del ja vist, de deja vu. No expliquen res de nou, i la sèrie es mou entre el sexe, la intriga i la violència, aspectes que ja Shakespeare havia tractat abans molt millor sobre la condició humana, i d'una manera menys bizantina que Martin. A joc de trons, els personatges carden, conspiren o es maten entre ells i prou, i això és molt vell i ja s'ha explicat moltes vegades. Però si a la gent li agrada, si n'hi ha tants d'enganxats, alguna cosa ha de tenir, encara que jo - ho reconec - no li vaig saber veure en el seu moment.


Publica un comentari a l'entrada

2 Comentaris

  1. Dons perque es una barrexa de "El Caso" ( ostras tù, disset punyalades ), Sálvame de Luxe ( ostras tù, el nan sen va al llit am dues a la vegada ), Cuarto Milenio ( ostras tù, una bruixa sexy, morts que caminen y uns cuants dracs ) i un pessic d`intrigas succesories.

    La segueixo, mes que res per veure si cau el mur d´una punyetera vegada i el morts es cruspeixen a tot el que es ballugui al sud. Després de set temporadas, tinc ganas de veure el final de la historia.

    Molt mes atractiva el L´Ultim Regne, ambientada en fets reals a l´Anglaterra del segle IX, durant las invasions danesas. Fidelitat a las novelas de Bernard Cornwell, verosimilitut histórica sense escarafalls de bruixots ni bèstias, y una acurada i fidel producció.

    Per TV3 em sembla que han passat las dues primeras temporadas, i suposo que hi haurà una tercera en el futur, ja que l`historia filmada no ha arribat a las últimas novelas d´en Cornwell.

    Salutacions

    ResponElimina
  2. ja dic que nomès vaig veure la primera temporada, i no hi vaig entrar, coses meves

    ResponElimina