VIATGEU, VIATGEU, MALEÏTS

Quan fa anys vaig començar a treballar, anava a la feina amb l'autobús del Martí. Com vivia a la Creu Alta, baixava el bus pràcticament ple de Ca N'Oriac i era bastant normal en aquells temps anar muntat a la part del darrere, agafat a la barra i el cos mig fora ja que el cobrador no tancava la porta, entre altres qüestions perquè no podia; l'esmorzar a una mà, embolicat amb la Vanguardia i l'altra mà agafada a la barra, i així anava a treballar gairebé tots els dies al matí.
Això que és impensable a dia d'avui per anar a la feina, en canvi l'hem traslladat a viatjar per oci als aeroports, coses de la socialització de l'aviació. És enorme la quantitat de gent que viatja d'un lloc a un altre cada dia i no només els mesos d'estiu amb l'aparició dels vols barats, i no van penjats de la barra com a l'autobús perquè no és possible que si no encara ho veuríem en dies punta. Aquest canvi que s'ha produït en els últims anys ha trastocat moltes pautes de comportament social a l'hora de viatjar i ha saturat els nostres aeroports malgrat l'augment de capacitat operativa dels de Reus i Girona, sobre tot aquest últim que ha experimentat un creixement espectacular. Tot aquest canvi ha provocat que la saturació arribi al punt que el personal viatger es mou i és tractat gairebé com si de transport de bestiar es tractés, i no només Ryanair. I clar, com no ets res, et tracten com això, com si no fossis res i et poden treure arrossegant si cap respecte ni mirament d'un avió o separant a un nen dels seus pares, i tot per overbooking, o sigui que ens tracten com si fóssim bestiar.
Però que vols, que pots exigir si et vas a Praga en xancletes i per 30€. Viatjar amb avió, abans, era cosa de privilegiats o ocasional en els altres mortals i tot anava dins d'unes pautes tranquil·les i organitzades, però actualment amb una gent que vol que tot funcioni com un rellotge, que és incapaç d'entendre que amb tant moviment és normal i lògic que hagin esperes, retards, pèrdua de maletes, etc, resulta que tot són queixes i laments. Vagin qualsevol dia d'estiu a l'Aeroport del Prat i fixeu-vos en la quantitat de gent que es trasllada cap a una multitud de llocs del planeta, la de vols que surten i arriben un rere l'altre, i entendreu que moure tanta gent és complex i qualsevol petit incident ho altera tot. I si com dissabte, s'ajunten la vaga del personal de terra i la mare de totes les tempestes, ja és el caos total.
A Alemanya en distancies inferiors a 300 quilòmetres no està permès volar, i encara em sembla poc, es podria augmentar ben bé a 600 quilòmetres i no passaria res, l'AVE entre Madrid i BCN n'ès un clar exemple, clar que a Alemanya tenen una xarxa de transport públic que no té res a veure amb el nostre. Nomès que rodalies funcionés com hauria de funcionar el trànsit d'automòbils a BCN es reduiria i molt.


I això passa per que de vacances només en tenen els pobres, que se senten obligats a fugir de la seva llar per gaudir-les, i com més lluny millor, mentre, els rics no fan vacances, viatgen com quan i on els convé. També cal tenir en compte dues qüestions preocupants més, un la contaminació que representen tants avions volant constantment per tot arreu del planeta, i l'altre, el perill latent d'un atemptat en un aeroport; ho pensava un dia que vam anar a la T1 buscar a la nostra neta que venia del viatge de fi de curs a Holanda. Amb la quantitat de gent que hi havia a la terminal, que temptador i fàcil és atemptar indiscriminadament. I la tensió està en l'ambient, en un moment determinat dues persones que parlaven en àrab van elevar el to de veu, com si discutissin i ja es va generar un nerviós rum rum entre tots els que esperàvem l'arribada dels vols.

Abans es podia baixar d'un taxi a primera hora del matí i aturar-se davant l'aparador de Tiffany 's amb molt d'estil per al breakfast, mentre que ara es pot anar a fer el breakfast amb un vol low cost de Londres a Eivissa en xancletes ...

11 Comentaris

  1. Tot Barcelona

    Ayer estuve viendo el trayecto de mi hijo Icaro por el Fly de controladores aereos. Son 403 kms en avión y según ruta prevista.
    Salió de Alicante a la hora, eran las 20.00. llevaron el avión hasta el VOR de Amposta por el interior. Salió al mar y en vez de pasar por la costa de Tarragona, los adentraron unos kms mar adentro (para perder tiempo, pues la entrada a Barcelona estaba saturada con cola de 10 aviones durante al menos 20 minutos), y los llevaron a girar para encarar la pista de aterrizaje a ...Vilassar de Mar ¡¡¡ Allí aún estaban a 1748 metros ¡¡¡

    A partir de esa operación se pusieron séptimos en la cola, y tardaron 20 minutos largos en aterrizar.

    PD: los aviones tipo Airbus 320 giran todos frente a las Torres Gemelas para encarar la pista de entrada.

    Reply Delete 30 de juliol, 2019
  2. Tot Barcelona

    Total trayecto casi una hora y media, porque más de media hora se perdió haciendo tiempo.
    ¿Eso no contamina??? Todos muy ecologistas, pero de bolsillo.

    Reply Delete 30 de juliol, 2019
    1. Francesc Puigcarbó

      clar que contamina. i molt. Però, ¿no has pensat que si hi hagués un AVE BCN València - Alacant, no caldria agafar cap avió?
      recorda la mesura a Alemanya, de no deixar volar en distancies de 300 quilometres.

      Reply Delete 30 de juliol, 2019
  3. Chiloé

    Tienes razón. ¿Sabes lo que tarda el AVE Valencia-Madrid, de centro a centro de la ciudad? Una hora cuarenta minutos pone en los billetes, pero en el 95% de los casos llega en hora y media clavada. ¿Y sabes cuánto tiempo cuesta ir a Barcelona en un tren lento, obsoleto e incómodo, a pesar de estar a la misma distancia? UNA ENORMIDAD.

    Reply Delete 30 de juliol, 2019
  4. Chiloé

    https://m.

    Reply Delete 30 de juliol, 2019
    1. Francesc Puigcarbó

      no les conocía, esta muy bien. Gracias

      Reply Delete 30 de juliol, 2019
  5. Francesc Puigcarbó

    cuatro horas creo que tarda de Valencia a Barcelona, cuando se podría ir con el AVE en poco más de una hora. Como el corredor mediterráneo esta es una cuestión de centralismo político.

    Reply Delete 30 de juliol, 2019
Més recent Anterior