RELACIONS


Ell em va dir que jo era un alarmista i jo li vaig dir que estava cec. Em va dir que si fos així, els més alts personatges sabrien complir el seu deure i que no calia preocupar-se. Li vaig dir que la seva posició era típica dels que creuen que tot es resol per dalt i que em semblava tremendament irresponsable. Em va dir que més irresponsable era caminar tirant merda i sembrant dubtes. Li vaig dir que era una cagada conduir la gent a l'escorxador utilitzant la mentida blanca d'un projecte ideològic ranci. Em va dir que actituds com la meva conduirien a una catàstrofe i que algun dia seríem jutjats. Jo li vaig dir finalment que se n'anés a la merda. No vam tornar a parlar des d'aquest dia.
Ahir vaig saber que era a la cel·la del costat, i avui al matí l'he vist quan ens han tret al pati. No ens hem saludat, però sé que em mirava. Jo també l'he observat de reüll. La seva salut sembla deteriorada, igual que la meva.

“Relaciones”, de José Leandro Urbina
en Las malas juntas, 2010
del blog descontexto.blogspot.com

6 comentaris:

  1. Muy bueno.
    Cuando veo dos personas de tendencias políticas extremadamente opuestas, lo que observo es una similitud extraordinaria.
    No hay diferencias entre Mao y Pinochet. Entre Stalin y Videla; entre Pol Pot o Stroessner. Ni la hubo entre Fidel y Perón.
    ¿Qué diferencia hay entre ver tu foto colgada por uno u otro bando llamándote traidor, por uno u otro bando (¡qué más me da lo firme la ERC o FN¡) en letras grandes y negras, con una diana dibujada en medio de tu rostro?

    Hemos llegado a la estación. No me quiero bajar, pero me están empujando.
    salut

    ResponElimina
  2. Aquest escrit està molt be, i és un avis per a navegants...

    ResponElimina
  3. ACOJÓNATE, yo ya lo estoy, FRANCESC. me acaban de mostar (Andreu, el cátedro de derecho internacional que está en el proyecto REIS, en el que colaboramos con los Servicios Sociales), una encuesta del Csid, de esas que hacen cada día y de las que no dicen y no se equivocan, C´s de 6 a 8 escaños...VOX...55/60 ¡¡ y se ve que no paran...
    Ojo que esto se pone serio.
    Port otro lado, Francia saca la Ley de Regulación de Entradas, o sea, retomar el control de cuotas por profesiones con francés incluido, sino de vuelta a casa. Al caer.
    se pone guapa la cosa.
    Aquí la mochila, o sea lo que hablamos, despido libre, nada de dobles pagas y a verlas venir.
    Cágate lorito ¡¡¡ Esto de Vox me ha dejado perplejo, y el Adreu tiene buena información.

    ResponElimina
    Respostes
    1. hi ha alguna altra enquesta que també li dona 58/60 escons a VOX i 8/10 C,s ja et dico que nos serà aixó VOX: 40 com a molt i C,s: 15/20. No pot ser que la gent sigui tan burra dit en plata per votar massivament a VOX., aquests si que necessiten un psiquiatra encara que sigui argentí.

      Salut, i la resposta diumenge a les 11 de la nit.

      Elimina
  4. SÉ TODOS LOS CUENTOS

    Yo no sé muchas cosas, es verdad.
    Digo tan sólo lo que he visto.
    Y he visto:
    que la cuna del hombre la mecen con cuentos,
    que los gritos de angustia del hombre los ahogan con cuentos,
    que el llanto del hombre lo taponan con cuentos,
    que los huesos del hombre los entierran con cuentos,
    y que el miedo del hombre...
    ha inventado todos los cuentos.
    Yo no sé muchas cosas, es verdad,
    pero me han dormido con todos los cuentos...
    y sé todos los cuentos.

    León Felipe

    ResponElimina
    Respostes
    1. demasiados cuentistas hay, habría que botarlos y no votarlos.

      Elimina