Aquest parell de sapastres, (97 el pare i 7 el Roberto), els he retratat aquest mati abans de dur al petitó a l'escola. Li comentava a la Nuri: mira'ls, el futur i el passat. El petitó que sempre té l'antena disposada, ha contestat: jo soc el futur, oi?... Clar, li he dit. I aleshores ha comentat: Quan jo sigui vellet com l'avi Santiago no llegiré el diari al mati, ja no n'hi hauràn de paper.
Tantes voltes que li donem al sentit de la vida, que si no en té, que si precisament com no en té, és pel que val la pena viure-la, que el sentit de la vida està en l'art. I possiblement tot sigui més senzill, la foto és la resposta, una foto del 2015.
Ahir va fer cinc anys que el meu pare, en Santiago, fill del Lluis de l'oli i la Maria de can cotillaire va deixar de llegir el diari. Encara el trobo a faltar, sobretot a l'hora d'esmorzar. Esmorzavem sempre junts, primer els diumenges i ja jubilat jo, cada dia, i de forquilla, 'comme il faut' i la feiem petar parlant de política, de fútbol i de la vida, al pare li agradava explicar histories de la seva joventut, no així de la guerra, de la que no en va començar a parlar fins molt gran. Va tenir una bona vida, una millor vellesa i una bona mort, sense assabentar-se'n, ell que tan preocupat estava de com afrontaria l'últim tràngol, i la mort el va agafar dormint, sense deixar-lo despertar, sumint-lo en un somni etern.
Me ha gustado y emocionado el escrito. Esperando el partido, a ver que pasa.
ResponEliminaTenia un compañero de trabajo que sufría mucho con el Barça y cuando jugaban cogía el perro y se iba a pasear por el bosque sin radio ni nada hasta que calculaba que habia terminado el partido. Te dejo que voy a sufrir un poco, o alomojó a gosarrrr....
EliminaUna foto bellísima..molt i molt.
ResponEliminaHa pasado el partido pero no me enterado hasta la tarde, fíjate que pensaba que jugaban a las 9 de la noche.
Es lo bueno de haberse desligado de esta historia.
Salut
Tienes razón, es preciosa y absolutamente admirable bien q estaba tú padre con 97 años...Tb me han encantado las otras frases ...sigues desayunando de tenedor ? ...jaja yo nunca desayuno ... sólo te verde y a correr ... sé q es una mala costumbre , por cierto q cuando era pequeña y ya no tanto, lo q meencantaba era los desayunos de los sábados en mi casa ...mi padre cortaba jamón ( era un experto e incluso un poco manías con el corte) tostábamos pan y nos pasábamos la mañana de cháchara todos en pijama, mientras mi madre se desespera a porque nadie se duchaba y no terminábamos nunca de arrancar ...los domingos no podíamos porque debíamos ir a misa de 12 jajaja ahora no desayuno, ni voy a misa ; ) Mil gracias y un beso FRANCESC !
ResponEliminaAhora ya no, solo desayuno un café con leche modo barreño. A veces alguna tostada con mantequilla y poco más.
ResponEliminaUn abrazo,