El més important per destacar a Blogger, Facebook o Instagram és ser influencer, que ja sabem que significa en català o castellà, però s'ha d'escriure en anglès, sinó no s'escau ni mola. L'influencer és algú o ningú que t'explica com vesteix, el que s'ha comprat a Zara, o quines són les últimes tendències en la cosa aquesta del vestir, o en altres conceptes del consum con perfums, etc. Solen ser noies joves amb molts seguidors, perquè en el món hi ha gent perquè hi hagi una mica de tot, i es veu que la cosa funciona i s'en parla d'elles i les seves cosetes de les modes que marquen tendència, o sigui un influencer, és una espècie purament banal, anodina i gilipuà com els Hipsters, i no crec que tampoc influenciïn massa al personal, això simplement són modes de temporada i duren el que dura dura la moda, quatre dies, ja deia Wilde, l'Oscar, que la moda ha de ser una cosa molt lletja doncs s'ha de canviar cada sis mesos, menys ara que amb la moda ràpida i la immediatesa que també ha arribat a aquest món de la futilitat dura menys d'aquests sis mesos. 
I jo que em pensava que un influencer era algú com els que - sense dir cap nom - a la xarxa ens il·luminen amb la seva saviesa i coneixements.

Doncs no, no es tracta d'això, i ja em veig venir que m'hauré de fer-me fotos amb els meus pantalons de xandall d'estar per casa o la gorra de pana que em poso per sortir al carrer, o aquella samarreta del Che que em vaig comprar al mercat ambulant. M'ho hauré de pensar, encara que no he arribat al punt suficient de estultícia andrògina banal i inconsistent per fer-ho.

Aprofundint una mica en el tema, diuen que un influencer és una persona que compta amb certa credibilitat sobre un tema concret, i per la seva presència i influència en xarxes socials pot arribar a convertir-se en un prescriptor interessant per a una marca. O sigui una mena de Victòria Beckham o alguna cosa androgina així. o el cuiner Fermí Puig quan anunciaba paelles a la ràdio, per exemple ... o sigui un influencer, és algú que cobra perquè tu consumeixis el que sigui, o sigui que es venen com les putes però dissimulant, encara que de fet es prostitueixen igual que elles. De fet és coherent, sobretot en una època en què moltes senyores vesteixen com putes i les putes com senyores.

Malament si he de fer cas a algú que em diu el que em convé i el que no, que m'he de posar i quina tendència és la més adequada per a mi, que d'això ja s'en cuida la meva dona, i en això, només li faig cas a ella, i passo olímpicament d'anuncis, tendències, modes i chorraetes per l'estil; ja he explicat en més d'una ocasió que des de fa temps a casa comprem realment el que necessitem quan fa falta i no hi ha més remei, i en aquest sentit som uns avançats anti-consumistes banals de foteses variades, però crec que anem pel camí correcte, encara que no sigui tendència.


Llegeixo que la Universitat Autònoma de Madrid donarà cursos per influencers - diuen -, crec que el curs arriba tard, la cosa o la tendència influencer ja va a la baixa, fins i tot més d'un s'està esborrant del mapa com el Rubius. A més, hi ha coses que no es poden ensenyar, és com si es volgués donar un curs universitari de tertulià, el tertulià com l'influencer, neix, no es fa, encara que es faci com Natalia Heads, tu no zabe inglé, com em diria Bito Manué.