En una altra ridícula cancel·lació progressista, el Museu Nacional de Gal·les va decidir treure d'exhibició els trens de vapor, característics de la Revolució Industrial que va permetre treure milions de persones de la pobresa. Novament, el moviment progressista demostra al món les ridícules i extremadament rebuscades idees que exigeixen implementar. Després de diverses setmanes de protestes i cartes enviades per grups progressistes i per l'organització supremacista negra Black Lives Matter (BLM), el Museu Nacional del Regne Unit va decidir “cancel·lar” i remoure els trens a vapor que té en exhibició, acusant-los de “estar inspirats al colonialisme i al racisme”.

El primer a prendre cartes a l'assumpte va ser la branca del museu a Gal·les, el NMW (Museu Nacional de Gal·les), que va anunciar aquesta setmana que traurà d'exhibició una impressionant rèplica a escala real de la primera locomotora a vapor de la història. La rèplica havia estat creada i donada al museu el 1804 per Richard Trevithick, un prestigiós enginyer i inventor anglès, i un dels inventors de la locomotora a vapor, que va ser aplicada al transport de vagons de càrrega amb finalitats comercials i va permetre donar la puntada de peu per a la Revolució Industrial que trauria a 90% dels britànics de la pobresa.

La decisió de l'NMW demostra la caiguda de les històriques institucions britàniques, que cedeixen davant dels reclams d'una esquizofrènica esquerra, que l'únic que vol fer és esborrar i desdibuixar la seva història. El NMW, que és una branca del Museu Nacional del Regne Unit, una entitat estatal, semblaria ser la seu més influenciada pel progressisme. A mitjans del 2020, quan el món travessava la pandèmia, les autoritats del museu van decidir remoure el bust del seu propi fundador, Sir Hans Sloane, davant de les pressions de BLM.

Sloane, destacat noble irlandès i president de la Royal Society, va donar 71.000 articles al govern, donant les bases i sent considerat fundador del Museu Nacional del Regne Unit, la Llibreria Nacional del Regne Unit i el Museu d'Història Natural de Londres, capital britànica. L'alguna vegada prestigiós museu va anunciar també que pensa “explorar” la suposada relació entre el comerç d'esclaus i el desenvolupament de la infraestructura i el sistema de trens de Gal·les, especialment el tren de vapor.

En ser qüestionat per la mesura, el NMW va haver de confessar que no poden provar llaços directes entre la locomotora creada per Trevithick i el comerç d'esclaus, i ni tan sols el mateix inventor va ser amo d'esclaus. De fet, és el consens que la tecnologia que va aparèixer durant la revolució industrial va ser fonamental en la il·legalització de l'esclavitud, ja que va permetre enormes nivells d'eficiència en la producció sense la necessitat de tenir esclaus. Però això no importa en una època en què cal ser pulcrament correcte per no molestar ningú, encara que això comporti amagar i manipular la història.