En una altra ridícula cancel·lació progressista, el Museu Nacional de Gal·les va decidir treure d'exhibició els trens de vapor, característics de la Revolució Industrial que va permetre treure milions de persones de la pobresa. Novament, el moviment progressista demostra al món les ridícules i extremadament rebuscades idees que exigeixen implementar. Després de diverses setmanes de protestes i cartes enviades per grups progressistes i per l'organització supremacista negra Black Lives Matter (BLM), el Museu Nacional del Regne Unit va decidir “cancel·lar” i remoure els trens a vapor que té en exhibició, acusant-los de “estar inspirats al colonialisme i al racisme”.
El primer a prendre cartes a l'assumpte va ser la branca del museu a Gal·les, el NMW (Museu Nacional de Gal·les), que va anunciar aquesta setmana que traurà d'exhibició una impressionant rèplica a escala real de la primera locomotora a vapor de la història. La rèplica havia estat creada i donada al museu el 1804 per Richard Trevithick, un prestigiós enginyer i inventor anglès, i un dels inventors de la locomotora a vapor, que va ser aplicada al transport de vagons de càrrega amb finalitats comercials i va permetre donar la puntada de peu per a la Revolució Industrial que trauria a 90% dels britànics de la pobresa.
La decisió de l'NMW demostra la caiguda de les històriques institucions britàniques, que cedeixen davant dels reclams d'una esquizofrènica esquerra, que l'únic que vol fer és esborrar i desdibuixar la seva història. El NMW, que és una branca del Museu Nacional del Regne Unit, una entitat estatal, semblaria ser la seu més influenciada pel progressisme. A mitjans del 2020, quan el món travessava la pandèmia, les autoritats del museu van decidir remoure el bust del seu propi fundador, Sir Hans Sloane, davant de les pressions de BLM.
Sloane, destacat noble irlandès i president de la Royal Society, va donar 71.000 articles al govern, donant les bases i sent considerat fundador del Museu Nacional del Regne Unit, la Llibreria Nacional del Regne Unit i el Museu d'Història Natural de Londres, capital britànica. L'alguna vegada prestigiós museu va anunciar també que pensa “explorar” la suposada relació entre el comerç d'esclaus i el desenvolupament de la infraestructura i el sistema de trens de Gal·les, especialment el tren de vapor.
En ser qüestionat per la mesura, el NMW va haver de confessar que no poden provar llaços directes entre la locomotora creada per Trevithick i el comerç d'esclaus, i ni tan sols el mateix inventor va ser amo d'esclaus. De fet, és el consens que la tecnologia que va aparèixer durant la revolució industrial va ser fonamental en la il·legalització de l'esclavitud, ja que va permetre enormes nivells d'eficiència en la producció sense la necessitat de tenir esclaus. Però això no importa en una època en què cal ser pulcrament correcte per no molestar ningú, encara que això comporti amagar i manipular la història.
No sé si hi haurà en algun moment una reacció a tants despropòsits, fa uns dies algú em va comentar que en una ràdio van renyar algú perquè, davant d'uns fets violents esdevinguts a Madrid, va parlar d'un 'dijous negre' i li van replicar que dir negre del dijous aquell era 'racista'. Curiosament ningú no va protestar de què les agressions s'haguessin realitzat amb arma 'blanca'. Pel que fa a coses nostrades, com la guerra civil, la tergiversació i idealització de segons quins fets i personatges, amb tal que fossin del bàndol vençut, i a l'inrevés, és clar, ha arribat a límits molt surrealistes. Ara diuen que algú ha fet un projecte per tapar Colon de Barcelona amb una mena d'arbre gegant, bé, al menys així no l'hauran d'enderrocar, per si un cas. La història és un gran invent i reinven i tot és mentida, ben mirat. O mirat segons el color del cristall de cadascú i dels que maneguen la cultura, en nom de la qual es fan tota mena de disbarats.
ResponEliminaPer cert, els blancs dolents agafaven esclaus però els negres de tribus rivals també hi sucaven pa i en capturaven. No, si ja dic jo que l'espècia humana està absolutament sobrevalorada. I els catalans van ser una colla de negres, caldria enderrocar tot el Modernisme, al capdavall tot es va pagar amb calers negreros, si vas a mirar. Gaudí inclòs, que tenia de mecenes el Güell. Però, mira, traient el Comillas, que es deia López, ja hem quedat bé amb poc gasto, de moment, i no vull donar idees, ep.
ResponEliminaVolia dir de 'negrers', no de negres.
ResponEliminaCada dia a twitter publico una gregueria de Ramón Gómez de la Serna, però aquesta no l'he publicat: Los negros son negros porque sólo así logran estar a la sombra bajo el sol de África.
EliminaCaiem en l'auto censura sovint, per questions com aquesta.
Per cert, això del tren que expliques, vols dir que és veritat? Ho han publicat a diaris molt fatxetes, de moment. Tens una referència creÏble i fefaent?
ResponEliminahttps://www.gbnews.uk/news/steam-trains-cancelled-national-museum-of-wales-says-invention-rooted-in-colonialism-and-racism/248661
EliminaCert que ho publiquen un parell de digitals de dretes, pero aquest enllaç british també ho comenta, el que no sé de quin color és.
La maquina,es una demostración de los principios fundamentales de la Termodinámica. Un enorme émbolo es alimentado por el vapor producido en una caldera,esta a su vez se alimenta del calor producido con la combustión de carbón.El ejemplo más simple,de como la energía calórica se transforma en energia dinámica.Todo un éxito para entonces,modernismo,aumento de producción, economía, aumento del PIB.Me llama la atención la enorme palanca,que seguramente se emplearía para dosificar la entrada del vapor al émbolo, con ello la velocidad de la maqina y quién sabe si para invertir el sentido de la entrada del vapor,con ello la marcha atrás.Vale la pena cuidar esta obra de arte,al menos en el metaespacio,que es donde acabarán muchas cosas de las que crean polémicas de sensibilidad,todas ellas respetables.
ResponEliminaA veces en estas cosas, la gente se la coge con papel de fumar. No se puede reescribir la historia, pasó lo que pasó....
EliminaSe ha ido todo de las manos. Todo. Mira Júlia, han hecho unas "diadas de germanor" estos día en lo que es el Botánico, o sea lo que fue Can Valero Petit. Marché tal como entré, a los diez minutos y sin presentarme. "Aquello era un grupo unido", "Allí lla gente se ayudaba", "Éramos como hermanos", "todos eran una gran familia", " "no me hubiera marchado nunca"....
ResponEliminaMedia vuelta y al 150 y para El Prat.
Creo que lo miramos todo con la perspectiva de la (nuestra) edad, y es evidente que sobrevaloramos lo que idealizamos, e idealizamos la juventud.
Limpiarse el culo con una hoja de La Vanguardia no era agradable. No tener intimidad en una habitación, no es agradable; carecer de agua corriente, no es agradable; vivir en una choza, no es agradable...
Esto conecta con la frase : "Pel que fa a coses nostrades, com la guerra civil, la tergiversació i idealització de segons quins fets i personatges, amb tal que fossin del bàndol vençut, i a l'inrevés, és clar, ha arribat a límits molt surrealistes" con la que estoy completamente de acuerdo.
Por cierto: Exposición en El Castillo de "El segundo tramo desaparecido del funicular de Montjuïc" Dura hasta septiembre y está abierto los sabados y domingos de 10 a 14 horas
ResponEliminaMIQUEL, el món està ben girat, i la gent se l'agafa amb paper de fumar. I ara li tocatrà un dia d'aquests a Colom. En el mon de la cultura potser no passa tant. Sinó ja no podriem llegir a Rimbaud, entre altres, car va fer de traficant d'esclaus.
EliminaNo acabo de ver la relación entre los primeros trenes de vapor y la esclavitud. Esto me suena a otro episodio de los "ofendiditos".
ResponEliminaEstos idiotas quizás ignoren la importancia del ferrocarril en la victoria del bando federal en la guerra civil norteamericana, victoria que puso fin a la esclavitud en Norteamerica.
Como dice Timoteo : "p´a mear y no echar gota"
És el que dius, el tren a vapor no només va ajudar aguanyar la guerra civil americana.
ResponEliminaEn ser qüestionat per la mesura, el NMW va haver de confessar que no poden provar llaços directes entre la locomotora creada per Trevithick i el comerç d'esclaus, i ni tan sols el mateix inventor va ser amo d'esclaus. De fet, és el consens que la tecnologia que va aparèixer durant la revolució industrial va ser fonamental en la il·legalització de l'esclavitud, ja que va permetre enormes nivells d'eficiència en la producció sense la necessitat de tenir esclaus.
Y además, como dices, la introducción del vapor en las haciendas azucareras de Cuba tuvo repercusión en la disminución de mano de obra esclava en las fincas.
ResponEliminaPara los que estén interesados en la evolución de la esclavitud en Cuba recomiendo la lectura de "Cuba, La Lucha Por La Libertad" de Hugh Thomas. Un análisis imparcial de la historia cubana de los últimos tres siglos, incluyendo el periodo esclavista, y donde aparecen con nombres y apellidos los responsables de aquella indignidad. Vale la pena.
HUGH THOMAS és tot un referent de seriositat a l'hora de parlar de temes com aquest.
ResponEliminaMiguel, estas tonterías las oyes en todas, partes, los vecinos de antes, los pueblos idílicos, las escaleras humildes de gente que se ayudaba... se reinventa el pasado para no tener que enfrentarse a realidades demasiado duras, con esto de la peli Alcarrás, sobrevalorada según mi opinión, ha vuelto el romanticismo etéreo del agricultor puro, esforzado y explotado, de tanto mirar atrás nos damos de bruces con el muro del presente, una y otra vez.
ResponEliminaÉs cert, és cert...tens raó. Salut
EliminaPel poc que entenc d'anglès el que em sembla és que el que volen és explicar el tema a fons i no pas castigar la locomotora, al capdavall és el que ja han fet molts museus, com el Marítim, explicar la 'història oculta', cosa que, si es fa com cal, em sembla bé.
ResponEliminaPots traduir el text al castellà o català, i ve a dir aixó: Pero el NMW determinó los vínculos entre la tecnología del tren de vapor y el comercio de esclavos, alegando que el uso de la invención está "arraigado en el colonialismo y el racismo".
EliminaLa declaración de NMW dijo: "Aunque podría no haber vínculos directos entre la locomotora Trevithick y el comercio de esclavos, reconocemos la realidad de que los vínculos con la esclavitud están entretejidos en la urdimbre y la trama de la sociedad galesa".