Un fet que anys enrere seria impensable en un diumenge, avui és una realitat, la Nuri per dinar fa macarrons. Ho dic perquè abans, i no se exactament perquè, servidor considerava que no era un plat de diumenge, que no feia diumenge, vaja. Però els temps canvien i hom evoluciona, i ara li agraden molt els macarrons, i abans d'ells, mentre la Nuri els va fent, acabar-me el paté mina que li sobra, com una espècie de vermut abans de dinar. 
I del patè Mina és del que vull parlar-vos. No he estat capaç d'esbrinar des de quant el fabriquen a Pamplona, però almenys fa cinquanta o més anys, car tant la Nuri com jo el recordem de menuts, i el que és més curiós, és que defugint totes les lleis del màrqueting o potser gràcies a aquest fet, el paté de porc Mina, mantè el mateix envàs exactament igual de quan hom era petit.
L'empresa que el fabrica Pamplonica SL es defineix a si mateixa a la seva pàgina web:




"Pamplonica, la marca por excelencia, la que da nombre a la empresa y que es conocida por todos los rincones de nuestra geografía. Una marca con peso específico, y con 75 años de historia desde su creación en 1927. Como referencia principal, sus embutidos, y especialmente el Chorizo de Pamplona, líder en su sector. Un producto de picado, sabor y aroma inigualables, obtenido mediante un proceso de elaboración cuidado y natural. Junto a él, el Salami, Chistorra y Salchichón completan la gama más exigente del mercado."

Aquesta reflexió de publicitat gratuita de la marca és de motu proprio, i sense cap benefici; ho dic perquè es veu que ara els celebrities quan parlen al seu Twitter o al Facebook d'algun producte, cobren per fer-ho. No és el meu cas; ni sóc celebritie, ni participo al Twitter o al Facebook. Però amb el vostre permis em vaig a cruspir un bon plat de macarrons. 

Us deixo amb la seva pòstuma fotografia abans de ser cruspits...., veureu que no hi ha pel damunt dels macarrons, formatge filatto, en aquest punt encara mantinc la meva intransigència.... - de moment -