”Alguns estudiants de Cambridge segurament considerin un privilegi menjar sota una obra mestra de la pintura de segle XVII. No obstant això, alguns dels que no mengen carn asseguren que se'ls s'ennuega el bròquil davant l'espectacle d'animals "assassinats" i "esquarterats" en un quadre de caça.
'The Fowl Market' és una obra de pintor anglès de segle XVII Frans Snyders que amenitzava / turmentava als comensals de l'Hughes Hall de la Universitat de Cambridge fins dijous passat, dia en què va ser discretament retirat i retornat a l'Fitzwilliam Museum, que havia cedit "a llarg termini" l'obra a la senyera institució.
"La presència de el quadre a la sala feia sentir incòmodes a alguns comensals", explica un portaveu de l'museu Fitzwilliam. "Les persones que no mengen carn consideren l'oli bastant repulsiu i van demanar que fos retirat".
L'obra serà restaurada i passarà a formar part d'una nova exposició titulada 'Fast & Fast: L'Art del Menjar a Europa, 1500-1800'. Precisament, aquesta exposició "incideix en el debat sobre el vegetarianisme i el veganisme, que no és una cosa nova en absolut: ve parlant-se des del segle XVI".
'The Fowl Market' és una obra de pintor anglès de segle XVII Frans Snyders que amenitzava / turmentava als comensals de l'Hughes Hall de la Universitat de Cambridge fins dijous passat, dia en què va ser discretament retirat i retornat a l'Fitzwilliam Museum, que havia cedit "a llarg termini" l'obra a la senyera institució.
"La presència de el quadre a la sala feia sentir incòmodes a alguns comensals", explica un portaveu de l'museu Fitzwilliam. "Les persones que no mengen carn consideren l'oli bastant repulsiu i van demanar que fos retirat".
L'obra serà restaurada i passarà a formar part d'una nova exposició titulada 'Fast & Fast: L'Art del Menjar a Europa, 1500-1800'. Precisament, aquesta exposició "incideix en el debat sobre el vegetarianisme i el veganisme, que no és una cosa nova en absolut: ve parlant-se des del segle XVI".
Parlen els vegans d'animals "assassinats" i "esquarterats" en un quadre de caça, potser algú els hi hauria d'explicar que els homínis normals són carnivors i no herbivors, i que als animals no se'ls asassina, se'ls mata per menjar-los com s'ha fet des que l'home és home, de la mateixa manera que a la natura tots i cadascun dels animals maten per menjar, per sobreviure, i van després els animalistes que s'abracen als escorxadors amb els animals abans de ser sacrificats i aixó entre els uns i els altres ja és com quan a can pixa fan ball de nit.
El que em pregunto per què a Cambridge no retiren als vegans en comptes del quadre, que aquests herbívors estan d'un pesat de cagati lorito. I és que els vegans que cada vegada són mes integristes, comencen a preocupar, a França ataquen en ple dia a carnisseries. Els vegans són el clar exemple de la decadencia d'una societat infantiloide, acomplexada i agilipollada. A més, apareixen en una época en que de manera natural el consum de carn disminueix, sobretot entre la gent gran, perquè la natura ja es cuida de corregir tota sola els excesos, habits i costums dels homínids en materia d'alimentació.
Amb informació de Telegraph i Daily Mail. Més informació sobre l'obra a Art UK i en Fitzwilliam Museum. via: Strambotic
El que em pregunto per què a Cambridge no retiren als vegans en comptes del quadre, que aquests herbívors estan d'un pesat de cagati lorito. I és que els vegans que cada vegada són mes integristes, comencen a preocupar, a França ataquen en ple dia a carnisseries. Els vegans són el clar exemple de la decadencia d'una societat infantiloide, acomplexada i agilipollada. A més, apareixen en una época en que de manera natural el consum de carn disminueix, sobretot entre la gent gran, perquè la natura ja es cuida de corregir tota sola els excesos, habits i costums dels homínids en materia d'alimentació.
Amb informació de Telegraph i Daily Mail. Més informació sobre l'obra a Art UK i en Fitzwilliam Museum. via: Strambotic
Ayyy los veganos....los megoges veganos los he pasado en Masgnou ¡¡¡
ResponEliminaSalut
Jo no sóc vegana i no sé si menjaria gaire a gust sota aquest quadre, de fet els de cacera, habituals en reproduccions barates als pisos antics, em feien una mica de por. Per cert, una tieta-àvia meva en tenia, a la sala menjador, dos de molt pitjors, una estampa amb allò de la Campana d'osca i els caps tallats i una altra amb Francesc de Borja davant del cos corrupte de l'emperadriu Isabel. Que el quadre sigui una obra mestra de segles passats no vol dir res, menjar sota el martiri de Sant Cugat, quadre gòtic, no em faria peça. I allò del Sant Crist torturat i difunt damunt del llit de matrimoni també ha acabat per no ser preceptiu, afortunadament.
ResponEliminaSempre es pot asseure d'esquena al quadre, de fet l'escena podria ser una carnisseria d'aquells temps. L'obscè no és el quadre, és menjar, una servitud que té com a conseqüència el cagar, per recordar-nos que som un simple animal carnívor depenent d'un cos escadusser.
ResponElimina