Si el Govern de Pedro Sánchez esgota la legislatura com sembla es la seva intenció, encara que s'insinúa una remodelació de Govern a l'Agost , queden poc més de dos anys per a la cita electoral. El camí serà complex i la dreta extremarà la seva tasca de desgast. No s’espera lleialtat en la oposició i sí dosis extraordinàries de crispació, augmentada per la particular pugna entre PP i Vox.
El recolzament ferm de Sánchez als indults arriba després de la contesa a Madrid i amb el temps suficient per calmar els ànims abans de les pròximes eleccions. El PP ha llançat la cavalleria. I Sánchez serra les dents. Abaixar el cap seria començar a perdre la batalla. Són molts els que advoquen per la tebiesa com a via per guanyar les eleccions. No ho tinc tan clar. Davant la involució que representa la ultradreta es necessiten idees potents, ambició en la mirada i coratge. Entre tots els reptes que Espanya ha d’afrontar hi ha la qüestió territorial. L’encaix no encaixa i els seus desajustos són utilitzats pels nacionalismes excloents. La solució no necessita de gaire imaginació ni cal fer invents extranys, la solució seria fer d'una vegada el pas l’estat autonòmic cap al Federalisme. Un federalisme que ja va defensar aferrissadament al seu dia Pasqual Maragall, i que va ser la causa de la seva defenestració des del PSoE de Madrid. Dubto doncs que Sánchez doni aquest pas, tot i que sembla que a ERC no li semblaria una mala solució de moment, però dubto s'hi arribi, i és una llàstima, tan práctica que seria aplicar el federalisme, que acabaria beneficiant a totes les comunitats, inclosa la de Madrid, un federalisme al que si oposarien aferrissadament quasi totes aquestes comunitats fins abraçar-lo com varen fer amb l'Estatut escapçat, - escapçat només a Catalunya - . Massa bonic i pràctic per què sigui viable, la política a Espanya es dedica a complicar las coses, a causar problemes, no a resoldre'ls, i així ens va. Obviàment, quan dic la políttica feta a Espanya em refereixo també a la política feta desde Catalunya
Está clarísimo que el federalismo maragaliano es el que daría estabilidad a la península. Lo vio claro hace años, pero desde Madrid se opusieron, como se opuso su hermanísimo Ernest, el "calienta cadires", otro que se apunta siempre a no perder la nómina de la visa Nescafé.
ResponEliminaSi el federalismo tomase cuerpo en la península ¿de qué vivirian los políticos, que están por interés siempre enfrentados?
Y un federalismo bien entendido comienza por el PIB de región federada. Con ese PIB y su trabajo se ha salir adelante. De las pensiones, del correo, del Ejército y de las fronteras se encarga el estado central, como en EEUU.
Pero cuando digo PIB lo digo con cuatro años atrás, cuando las empresas del IBEX estaban en casa.
Una cosa que siempre me llamó la atención: ¿Porqué Roca marchó a Madrid a poner el despacho y no quedó en Barcelona como sede central, con sucursal en la capital?...Creo que vió lo que iba a ocurrir a años vista.
salut
Roca és molt llest, va veure que el negoci no estava en la política i s'en va anar a Madrid com dius, perquè el negoci era ja en aquells temps a Madrid i no a Barcelona.
EliminaFixa't que si s'assolis el somni del federalisme, dels dos essers humans de la foto, ella ja no ho podria veure, i ell tampoc, ambdos están morts encara que Maragall ho està en vida.
Salut.
Después de la baja de todo un vicepresidente, la baja de algunos ministerios(por inoperantes), la preparacion de la Gracia a los presos independentistas. Lo más normal es que remodele, pero bien.
ResponEliminaOptimista te veo, ojalá aciertes en tu vaticinio, seria bueno para todos, no solo para el Gobierno.
ResponEliminaPues ya ves, yo quitaba las autonomías como tal, centralizaba Sanidad, Educación y Seguridad, centralizar no significa necesariamente que los ministerios estén en Madrid sino repartidos por toda España, por ejemplo en las zonas más deshabitadas para compensar población y generar riqueza. Quitaba todo este entramado de administraciones caras y paralelas que tenemos Daba más apoyo económico a los Ayuntamientos y también les fiscalizaba más donde se gastan la pasta. Seguiría, más o menos, el modelo francés de estado y en política lingüística para un país con varios idiomas seguiría el modelo catalán para toda España pero con el castellano que es el que hablamos todos.
ResponEliminaHay que hacer políticas valientes y esta seria una de ellas, creo yo.
Un saludo.
El problema reside en las consecuencias del café para todos de Suárez. De todos modos la única autonomía que sobra por inoperante y parasitaria es el Gobierno Español, que no produce nada y solo gasta o mejor dicho malgasta, con ministerios que no administran nada, las autonomías en general funcionan sobre todo si no las gestiona el Pp. insisto hay que suprimir el estado español parasitario y problema resuelto, al fin y al cabo solo se limitan a gestionar lo que les mandan desde Bruselas o la Merkel, pero resulta una gestoria muy cara.
ResponElimina