'El joc del calamar' s'ha col·locat aquests dies a la primera posició en la llista de sèries més vistes de Netflix amb 111 milions de reproduccions, sobrepassant a 'Els Bridgerton', que fins ara ocupava aquest lloc amb 82 milions. De fet, molt es parla que les vestimentes dels protagonistes són el principal atractiu per a aquells que vulguin disfressar aquest Halloween. No obstant això, hi ha altres que prefereixen anar unes passes més enllà i han decidit convocar la primera edició real d'el joc amb centenars de participants, quatre proves i un premi.

El convocant de 'Els jocs sants' ha estat l'Hotel St. John, situat a la regió coreana de Gangneung, i ho ha fet a través de les xarxes socials amb un disseny molt similar a el de la sèrie. Seran 500 persones les protagonistes el proper 24 d'octubre, que jugaran a quatre proves sense que els eliminats siguin assassinats. El nom del concurs real ha hagut de ser adaptat per qüestions legals i 'Els jocs sants' ha estat el terme triat per convocar els 500 participants que lluitaran en quatre proves en un bosc de pins situat davant de l'hotel. Ho faran per obtenir un premi bastant menor que en el de la sèrie. No competiran per 45.000 milions de wons (32,8 milions d'euros), sinó per 5 milions de wons -uns 3.600 euros-.

Per participar, no cal estar endeutat ni tenir altres problemes financers, simplement cal pagar una quota de 10.000 wons -7,30 euros aproximadament-, rebent així una targeta idèntica a la de la sèrie que confirma l'entrada al concurs. Les proves a què hauran d'enfrontar-els participants són l'estira i arronsa, l'amagatall anglès, la prova de la galeta i un nou torneig de bufetades. A més, com en la ficció, els concursants que no segueixin les instruccions de l'amfitrió seran desqualificats automàticament i el premi es lliurarà només a l'última persona. Només els dos últims 'supervivents' podran descobrir el veritable rostre del líder, que serà revelat a l'entrada de l'hotel a l'última prova.

De fet el 'joc dels sants' és un joc del Calamar descafeïnat, sense la violència, sense els morts, sense sang i fetge, la serie no té cap interés, o dit d'una altra manera, ja hi ha "humor amarillo", l'exit de la serie de Nertflix rau en aixó, en la morbositat. Tot i que el creador del joc afirma que és una alegoria sobre la societat capitalista, aquesta competició extrema juga amb el conflicte. És per aixó que triomfa i pels detalls de producció com l'estètica infantil. Té éxit perquè converteix a l'espectador en un voyeur de la perversió sense que en quedi moralment afectat. És per aixó que no pot triomfar "els jocs sants", no hi ha morbositat, no hi ha perversió, no hi ha voyeurs, no hi ha miseria humana.