Els aforismes - els meus com els de tothom - són sempre falsos, intrínsecament falsos. I aquest també. -- JOAN FUSTER.

- Aquest aforisme m'ha creat dubtes. No estaria d'acord amb el Sr. Fuster, els aforismes - precisament - el que tenen és que no són falsos, ni intrínsicament ni perversament falsos, potser són reduccionistes en sintetitzar com un haiku un pensament, una idea en poques paraules, però no falsos, sobretot els de Joan Fuster. Sovint és d'agrair, una novel·la no deixa de ser un haiku, un aforisme o un conte allargat, sovint tediosament i excessivament estiregassat. 

Pensava en tot aixó a ran del comentari de Júlia que parlava de 'El Verano de los Juguetes Muertos' de Toni Hill, que em va semblar fluixa, plena de tòpics i avorrida per allargada barroerament i innecessàriament. N'hi han publicat una altra a aquest senyor, vol dir que es debia vendre la primera, lo qual vol dir que o jo tinc gusts literaris rars o n'hi ha qui els té (amb perdó) al cul, en el sentit d'una certa complaença o co ndescendència vers l'autor, però no és aquest el meu cas, que en literatura sóc molt radical, i ja són les segones vacances que em passa. Les anteriors s'em va ocórrer endur-me 'en el nom del Porc' d'aquell del croissant que és una altra desgràcia literària. Enguany (dilluns) m'enduc a Lanzarote 'Les veus del Pamano' en un tercer i definitiu intent, en els dos anteriors he estat incapaç de digerir-la, i no és pas culpa de l'autor, que aquí parlem d'un escriptor molt seriós, sinó meva, que no vaig tenir la receptivitat necessària. Veurem!