La setmana passada l’Èrica va circular per un tram de vianants de la rambla del Celler de Sant Cugat, en la que ha estat la primera experiència d'un vehicle de transport públic autònom de la història de Catalunya. De fet, aquesta ciutat serà la primera parada d’aquest autobús autònom i elèctric que també circularà pels carrers de Terrassa, Sabadell, el campus universitari de Girona, el Vendrell, Reus, Martorell i Vic.
Aquest autobús urbà autònom el fabrica a França la companyia EasyMile (filial del conglomerat empresarial d’Alstom) i pot memoritzar rutes de fins a 500 metres per circular-hi amb seguretat, ja que gràcies als sensors i radars de proximitat l’Èrica (provat ja en diferents ciutats com Londres, París, Auckland o Sant Sebastià) esdevé un vehicle segur per a la resta d’ocupants del carrer, ja siguin vianants, ciclistes o altres vehicles.
La velocitat màxima de l’Èrica és de 18 km/h i la seva autonomia és d’unes 14 hores de funcionament, i es pot carregar en qualsevol punt habilitat. La seva arribada al territori català l'ha organitzat l’Associació de Municipis per la Mobilitat i el Transport Urbà (AMTU), i aquesta gira per municipis catalans vol ser una prova per avaluar el seu impacte de cara a la implementació dels vehicles de transport públic autònoms en un futur no gaire llunyà.
Són les beceroles però aquest sistema urbà de transport de ciutadans és el futur, i un futur més proper del que sembla, és imparable i en questió de deu anys diria que ja estarà implantat a totes les grans ciutats, per això quan els taxistes, aquesta mafia es queixa d'Uber o Cabyfy, del que s'haurien de preocupar és d'aquests vehícles, que són els que els deixaran sense feina més aviat del que es pensen. D'això s'en diu: progrés.
Entre bicis,artilugios de una,dos,tres y cuatro ruedas y ahora esto,mejor quedarse en casa,je,je,je.
ResponEliminaesto acabará supliendo a todo lo demás, tiempo al tiempo.
EliminaYa hay autobuses en pruebas, autobuses de verdad, sin conductor, eléctricos y autónomos. Tan solo se deben pintar los carriles con una pintura determinada que identifica para el vehiculo el camino, lo demas, informatica y sensores que ya existen...
ResponEliminaEs el presente, no el futuro
como este, el ÈRICA, el 21 22 y 23 estará en Sabadell.
EliminaNo lo veo bien, pero parece pequeño, yo hablo de autobuses como los actuales...
ResponEliminaYA, ESTE ES DE PRUEBA, una demostración, ya llegaran los otros, aunque parece que la apuesta va más hacia estos más pequeños y en más cantidad.
EliminaPeatones alelados con la pantalla del móvil, yayas sordas, ciclistas anarcoides, patinetes, y vehículos automáticos.
ResponEliminaInteresante combinación, los de las funerarias ya se frotan las manos.
compte, si nomès circulessin vehicles sense conductor a ciutat els quasi 200 morts anuals d'accident desapareixerien.
EliminaY con el nombre ( Easy Mile ) se han herniado discurriendo. Yo le habría puesto HAL 9.000, para dar un poco de yu-yu
ResponEliminapensa que aquest tipus de vehicles funcionaran amb una aplicació mòbil, es un altre conceote de transport urbà, a la carta, apte nomès per a nadius digitals.
EliminaEso, por qué no lo prueban primero con los coches de la funeraria?
ResponEliminatambèd hi aniràn amb el temps, segurament seràn dels primers.
EliminaYo pondría en cada uno un abuelete,por si hay que desenchufar en una urgencia.Desengañate esto es pura propaganda,en cuento ocurra un accidente con muertos,la compañía se arruina,en indemnizaciones. Sólo es viable si tiene un carril especial,tipo tranvía sin conductor y separado de la circulación normal,Como decimos en Córdoba,es un pegote(una ocurrencia,sin sentido y peligrosa).Con la cantidad de ofertas de movilidad,que hay en Barcelona y las que saldrán.
ResponEliminaDe momento los muertos ya están ahí de los medios de transporte actuales (200 al año), y esto es mucho más dificil que produzca o tenga accidentes.
Elimina