La setmana passada l’Èrica va circular per un tram de vianants de la rambla del Celler de Sant Cugat, en la que ha estat la primera experiència d'un vehicle de transport públic autònom de la història de Catalunya. De fet, aquesta ciutat serà la primera parada d’aquest autobús autònom i elèctric que també circularà pels carrers de Terrassa, Sabadell, el campus universitari de Girona, el Vendrell, Reus, Martorell i Vic.
Aquest autobús urbà autònom el fabrica a França la companyia EasyMile (filial del conglomerat empresarial d’Alstom) i pot memoritzar rutes de fins a 500 metres per circular-hi amb seguretat, ja que gràcies als sensors i radars de proximitat l’Èrica (provat ja en diferents ciutats com Londres, París, Auckland o Sant Sebastià) esdevé un vehicle segur per a la resta d’ocupants del carrer, ja siguin vianants, ciclistes o altres vehicles.
La velocitat màxima de l’Èrica és de 18 km/h i la seva autonomia és d’unes 14 hores de funcionament, i es pot carregar en qualsevol punt habilitat. La seva arribada al territori català l'ha organitzat l’Associació de Municipis per la Mobilitat i el Transport Urbà (AMTU), i aquesta gira per municipis catalans vol ser una prova per avaluar el seu impacte de cara a la implementació dels vehicles de transport públic autònoms en un futur no gaire llunyà.
Són les beceroles però aquest sistema urbà de transport de ciutadans és el futur, i un futur més proper del que sembla, és imparable i en  questió de deu anys diria que ja estarà implantat a totes les grans ciutats, per això quan els taxistes, aquesta mafia es queixa d'Uber o Cabyfy, del que s'haurien de preocupar és d'aquests vehícles, que són els que els deixaran sense feina més aviat del que es pensen. D'això s'en diu: progrés.