Arran de l'escrit d'ahir sobre la immigració, em comenta Miquel que molts joves universitaris s'en van a treballar a l'estranger. Aleshores m'he recordat de BARD que ve a ser el chatGPT de Google, i la resposta que m'ha donat és si més no interessant  i ajustada. I, per cert, demostra que per obtenir segons quina informació, BARD pot ser molt útil.

"El curs 2022-2023, la xifra total d'estudiants universitaris a Catalunya era de 228.717, segons dades de l'Idescat (Institut d'Estadística de Catalunya). D'aquests, 100.846 eren homes i 127.871 dones.

El nombre exacte d'estudiants que es treballaran a l'estranger després de graduar-se és difícil de determinar, ja que depèn de diversos factors com ara la carrera triada, les oportunitats laborals a l'estranger i les aspiracions personals de cada individu. No obstant, alguns estudis sí que ofereixen pistes sobre això. Per exemple, un estudi de la Generalitat del 2021 estimava que al voltant del 15% dels graduats universitaris catalans acaben treballant a l'estranger en algun moment de la seva carrera.

Cal destacar que aquesta xifra varia segons la carrera: per exemple, en carreres com enginyeria o informàtica, el percentatge de graduats que treballen a l'estranger pot ser força més alt, mentre que en altres àrees com humanitats o educació, la xifra pot ser menor .

En general, es considera que la internacionalització del mercat laboral i la creixent demanda de professionals qualificats a tot el món estan impulsant la mobilitat dels graduats universitaris, per la qual cosa és probable que el nombre d'estudiants catalans que treballin a l'estranger continuï augmentant els propers anys".

Amb el tema de les dades, a vegades costa centrar-se en el tant per cent. Posaré un exemple: X tenia a finals de 2023, 4,39 milions d'usuaris a Espanya, o sigui un xic menys d'un 10% de la població total, i cal tenir en compte que no tots els usuaris (jo mateix) estan en actiu, vol dir que la incidència de X és molt relativa i centrada en un àmbit molt concret, i, en canvi, es parla de X com si fos el centre de la informació; allò de 'arden las redes', els haters, els bots, i tot plegat té més de foc d'encenalls que de realitat a l'hora d'influir en l'opinió pública. Veurem quina influència té el proper 12 de maig, encara que la campanya d'enguany no passa precisament per  X.